Jaki był cel tego projektu?
Ten program to inwestycja w osoby wyróżniające się potencjałem! Chcemy, żebyście czuli, że każdego dnia jesteście lepsi,
opiekunowie programu talentów Allianz
skuteczniejsi w działaniu, niż byliście wczoraj.
Program rozwojowy dla talentów Allianz obejmował działania online i szkolenia:
Cały program był hybrydowym rozwiązaniem, zawierał zarówno szkolenia, spotkania online, jak i działania diagnostyczne – analizę talentów osobistych przy użyciu narzędzia Talent Reflect. Wspierany był także sesjami BrownBag oraz Master Mind.
Krok pierwszy – analiza potencjału, badanie online TalentReflect
Kolejny etap: tematy szkoleń w ramach programu talentowego:
Lider w świecie VUCA
- Przywódca, wódz i kierownik, lider – kim chcesz być?
- Vuca i vuca prime – życie w permanentnej zmianie.
- Kompetencje współczesnego lidera w świecie vuca.
- Expose lidera – przedstawienie i ustalenie zasad współpracy w zmieniającej się rzeczywistości, kontrakt z zespołem.
- Co nam robi zmiana – psychologia zmiany.
- Model COPR-implementacja zmiany.
- Rola lidera w zmieniającej się rzeczywistości.
ZARZĄDZANIE SYTUACYJNE i budowanie ZAANGAŻOWANIA
- Wprowadzenie do tematyki motywacji.
- Motywacja 3.0.
- Rozmowa 1:1 o motywacji – o automotywacji.
- Zarządzanie sytuacyjne – dlaczego?
- O zachowaniach wspierających i instruujących.
- Sposoby pracy z pracownikami w zależności od ich poziomu zaangażowania i ich kompetencji – instruktaż, rozmowa coachingowa.
- O delegowaniu – jako narzędziu rozwoju i budowania zaangażowania.
Udzielanie INFORMACJI ZWROTNEJ
- Czym informacja zwrotna jest, a czym nie jest?
- Dlaczego przyjmowanie korygującej informacji zwrotnej jest takie stresujące?
- Model SARA.
- Asertywność – postawa niezbędna do tego, by informacja zwrotna dawała efekty.
- W jakich warunkach przyjmowanie feedbacku ma szanse powodzenia?
- Rodzaje informacji zwrotnej: wybierzmy idealną do sytuacji!
- FUKO, Sugestia, Coachingowa informacja zwrotna, Inne rodzaje.
- Proces dyscyplinowania: trudne, ale potrzebne rozmowy
- Proszenie o feedback – po co to robić i jak to zrobić skutecznie?
- Rola wzmacniającej informacji zwrotnej – po co doceniać innych i siebie?
Zarządzanie EMOCJAMI i KONFLIKTEM
- Czym są emocje – słów kilka o inteligencji emocjonalnej.
- Czy da się nimi zarządzać?
- Jak połączyć biznes i emocje w roli lidera?
- Definicja konfliktu – czy konflikt jest zawsze negatywny?
- Źródła konfliktu i sposoby zapobiegania
- Trudne rozmowy
Elevator SPEECH
- Omówienie kluczowych zasad prezentowania w oparciu o metodę Elevator Speech.
- Pecha-Kucha jako forma prezentowania.
- Przedstawienie innych sposobów prezentacji (np. metoda przeszłość – przyszłość, metoda chronologiczna, prezentacja poprzez pytania i odpowiedzi, metoda problem – rozwiązanie i inne).
- Inne uniwersalne zasady prezentacji.
- Ćwiczenie przygotowanych prezentacji oraz feedback.
- Czas na pytania uczestników o wystąpienia i odpowiedzi.
Działania wspierające wdrażanie wiedzy ze szkoleń
W ramach programu zaprosiliśmy uczestników do BrownBag oraz Master Mind. To bardzo kreatywne formy wdrażania wiedzy, przeczytasz o nich na naszym blogu:
Gotowe! Jestem absolwentem programu talentów!
Co najbardziej docenili uczestnicy tego programu talentowego? Zobacz podsumowanie w formie infografiki:
Opinia szefa biura projektów, Mariusza Siechowicza:
Są takie chwile w których szczególnie mocno czujesz, że Twoja praca ma głęboki sens. Takie odczucia miałem w czasie uroczystej sesji podsumowującej programu dla talentów Allianz Polska – projekcie, który mieliśmy zaszczyt prowadzić.
Mariusz Siechowicz
W czasie osobistych prezentacji uczestników mogliśmy się przekonać jak wiele ten program wniósł w życie uczestników – głównie zawodowe, ale nie tylko. Niejednemu łezka się w oku zakręciła!
A to wszystko dzięki silnej wierze dyrektor HR Monika Grońska i Członkowi Zarządu Martin Klecha, którzy wiedzą że mądra inwestycja w ludzi zawsze przynosi wysoki zwrot.
Projekt nie udałby się tak dobrze, gdyby nie świetna opieka merytoryczna i organizacyjna Joanna Żeleźnicka – Rychlik.
Jako zespół trenerów i opiekunów projektu bardzo dziękujemy za okazane zaufanie.
Ze strony Westhill bardzo dziękuję Izabela Wanatowicz, Agnieszka Socha, Maja Lose, Joanna Wasilewska, Mirek Urban i Małgorzata Wasilewska. Włożyliście w ten projekt dużo serca!