Program talentowy – hybryda działań online oraz warsztatów
Program Lider Auchan to hybrydowy projekt rozwojowy, który łączył sesje inauguracyjną, Challenge Rooms, warsztaty rozwojowe, diagnostykę oraz grywalizację na dedykowanej platformie z microlearningowym kontentem.
Projekt rozwijał kompetencje:
- Orientacja na klienta wewnętrznego i zewnętrznego
- Orientacja na wynik
- Współpraca
- Otwartość i ciągłe uczenie się
- Podejmowanie decyzji
- Zarządzanie zespołem
Zobacz na poniższym ekranie osiągnięć, jak te kompetencje przekładały się na moduły i zadania na platformie grywalizacyjnej:
Badanie Talent Reflect – pierwszy krok w rozwoju grupy talentów
W badaniu, które było w całości zintegrowane z platformą:
- najpierw każdy uczestnik dokonywał samooceny
- w kolejnym kroku zapraszał od 3 do 5 osób, by udzieliły mu informacji zwrotnej
- na platformie pobierał finalny raport
- umawiał się online z coachem Westhill na konsultacje online w celu omówienia wyników
- w kolejnych zadaniach rozwijał swoją wiedzę o koncepcji zarządzania silnymi stronami
Szkolenia, warsztaty oraz MasterMind i BrownBag Session – przykładowe zrealizowane moduły:
WSPÓŁPRACA W ZESPOLE:
◼ Co jest ważne w pracy zespołowej?
◼ Zasady budowania współpracy.
◼ Jak moja rola wpływa na efekt zadania?
◼ Odpowiedzialność i konsekwencje, jak się tym dzielić?
◼ Warunki i bariery efektywnej współpracy.
ZORIENTOWANIE NA CEL
◼ Cel indywidualny a cel zespołowy i cel firmy.
◼ Ustalanie i definiowanie celów.
◼ Nastawienie zespołu na wspólne realizowanie celów.
◼ Wzajemne wsparcie w dążeniu do celu.
KOMUNIKACJA JAKO NARZEDZIE DO OSIAGNIĘCIA WSPÓLNYCH CELÓW:
◼ Zasady komunikacji mającej na celu budowanie współpracy.
◼ Aktywne słuchanie, czyli najpierw staram się zrozumieć Ciebie, a następnie wyrażam swoje zdanie.
◼ Jak sprawna i skuteczna komunikacja wpływa na jakość pracy?
◼ Wpływ komunikacji na osiąganie celów indywidualnych, zespołowych, firmowych.
INDYWIDUALNY STYL KOMUNIKACJI:
◼ Diagnoza własnego stylu komunikowania się.
◼ Jak mój styl wpływa na zespół?
◼ Sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi.
Wsparcie mentoringu było także elementem tego programu.
Zobacz program warsztatu, jakim objęliśmy mentorów,
- Założenia mentoringu: Czym jest mentoring/ Rola mentora/ zadania mentora.
- Model komunikacji zmiany Cel – Obraz – Plan – Rola.
- Kontraktowanie w mentoringu.
- Drabina kompetencji.
- Poziomy dojrzałości zawodowej – diagnoza i dobór metod rozwoju.
- Uzgadnianie celów z mentee
- Informacja zwrotna w mentoringu: zasady, narzędzia.
- Umiejętność zadawania pytań.
- Prowadzenie sesji mentoringowych
Jednocześnie ich rola była także na platformie, gdzie mieli do dyspozycji Panel Mentora – przydatne narzędzie do śledzenia postępów swoich podopiecznych: