Jakie były wyzwania i potrzeby Klienta Raben?
Celem projektu było wypracowanie Najlepszych Praktyk Zarządzania Raben Group i wykonanie projektu zmieniającego kulturę zarządzania w Raben Group, a więc, m.in. w spółkach:
- Raben Logistics Polska
- Raben Transport
- Fresh Logistics Polska
- Raben Logistics Czech
- Raben East
- Raben Trans European Germany
- Raben Trans European Hungary
- Raben Latvia
- Raben Lietuva
- Raben Netherlands
Do projektu Najlepsze Praktyki Zarządzania została zaproszona najwyższa kadra zarządzająca – Dyrektorzy Spółek Raben.
Pierwsza część projektu składała się z badania doświadczeń pracowników oraz wypracowania Najlepszych Praktyk Zarządzania w Raben Group. W drugiej części uczestnicy zostali zaproszeni do udziału w szkoleniach, dzięki którym mieli przygotować się do wdrożenia w praktyce wypracowanych zasad. Szkolenia mocno korelowały z Atrybutami Angażującego Lidera.
Celem Klienta było, by projekt miał charakter długofalowy. Miał on mieć na celu zmianę kultury zarządzania w Raben – dlatego do drugiej części projektu zaprosiliśmy także niższe szczeble zarządzające.
Realizacja projektu Najlepsze praktyki zarządzania w Raben Group
Projekt realizowaliśmy w języku angielskim.
I.
Mocno skupiliśmy się na komunikacji i dostarczyliśmy dedykowaną platformę komunikacyjną. Było to także jedno wspólne miejsce, gdzie zebrane zostały wszystkie ważne elementy projektu.
Zaczęliśmy od ANALIZY SPECYFIKI RABEN, ponieważ zależało nam, aby konsultanci dedykowani do projektu dobrze przygotowali się do rozpoczęcia warsztatu Kick Off .
Następnie odbył się KICK OFF. Na to spotkanie zaprosiliśmy Zarząd. Było to oficjalnie otwarcie projektu.
Komunikację w czasie spotkania oparliśmy na modelu komunikacji zmiany Cel-Obraz-Plan-Rola.
Następnie, po analizie, miały miejsce BADANIA DOŚWIADCZEŃ PRACOWNIKÓW. W ramach tych badań przeprowadziliśmy m.in., wywiady z pracownikami, ankietę on-line, czy rozmowy z Działem HR. Ankiety i wywiady zrobiliśmy we wszystkich krajach i tłumaczyliśmy je na wiele języków, m.in. niemiecki, francuski, ukraiński, litewski.
Kolejnym krokiem był WARSZTAT ZAPREZENTOWANIA ZARZĄDOWI WYNIKÓW BADAŃ ORAZ BENCHMARKÓW Z RYNKU. Celem tego spotkania było zbudowanie świadomości w obszarze potrzeb pracowników Raben. Pokazanie tendencji rynkowych, najnowszych benchmarków, wymagań i potrzeb pracowników oraz nieuchronności zmiany. Aby wyniki zostały zapamiętane, wykorzystaliśmy ich innowacyjne przedstawienie, za pomocą zespołu „Poławiaczy Pereł” – teatr improwizacji, którzy w teatralno – komiczny sposób przedstawili realne sytuacje z obszaru zarządzania ludźmi w Raben. Podczas kolejnego etapu, czyli WARSZTATU WYPRACOWANIA NAJLEPSZYCH PRAKTYK ZARZĄDZANIA przedstawiliśmy, w sposób przejrzysty i precyzyjny pożądane zachowania przełożonych w różnych sytuacjach kontaktu z podwładnymi.
Praktyki ogólne były bazą do stosowania niezależnie od specyfiki danej sytuacji.
W Praktykach szczegółowych wypracowaliśmy modele zachowań przełożonych w kontekście konkretnych obszarów zarządzania, które zostały wypracowane z uczestnikami podczas Kick-off’u projektu. Następnie kluczowy był WARSZTAT PREZENTOWANIA NAJLEPSZYCH PRAKTYK ZARZĄDZANIA.
Po tym warsztacie znowu spotkaliśmy się z Zarządem, aby przedstawić wypracowane praktyki i uzyskać ich akceptację.
II.
W kolejnej części odbyły się szkolenia:
- NAJLEPSZE PRAKTYKI ZARZĄDZANIA – ONBOARDING
- NAJLEPSZE PRAKTYKI ZARZĄDZANIA – ROZWÓJ PRACOWNIKA
- NAJLEPSZE PRAKTYKI ZARZĄDZANIA – CODZIENNA PRACA
- NAJLEPSZE PRAKTYKI ZARZĄDZANIA – ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
- NAJLEPSZE PRAKTYKI ZARZĄDZANIA – ODEJŚCIE PRACOWNIKA
oraz
- FOLLOW-UP
Przeszkoliliśmy w sumie ponad 100 managerów Raben Group!
Oto tylko kilka ich opinii na temat zalet projektu:
- Duże doświadczenie prowadzącej, partner w dyskusji.
- Wymiana doświadczeń.
- Otwartość.
- Praca rotacyjna.
- Super atmosfera.
- Użyteczne na przyszłość dla nas i dla kolejnych menedżerów.
- Uporządkowanie myśli, doświadczenia, praktyk.
- Poznanie różnych perspektyw.
- Warsztatowa forma.
- Uniwersalność rozwiązań.
- Zaangażowanie prowadzących i uczestników.
- Wprowadzenie w temat przed warsztatem.
- Szerokie ujęcie tematu.
- Interaktywna forma warsztatu.
- Profesjonalne prowadzenie.
- Moderowanie.
Podsumowanie projektu Najlepsze Praktyki Zarządzania w Raben Group
- Zbiór przejrzystych zasad ubranych w proste modele.
- Zebrana w jednym miejscu wiedza i doświadczenia z zarządzania.
- Zmiana kultury zarządzania w Raben Group.
- Uspójnienie zarządzania i doświadczenia pracowników we wszystkich krajach, w których działa Raben Group I jego spółki.
- Wiedza pozostaje w firmie, nie odchodzi wraz z pracownikami.
Projekt był na tyle udany, że Raben Group zdecydował się przeprowadzić z nami szkolenia międzynarodowe dla Raben Baltic oraz Warsztaty dla HRBP ze wszystkich krajów spółki. Warsztat ten przeprowadziliśmy w temacie: Jak wdrożyć najlepsze praktyki u siebie w kraju?
Poznaj również nasze szkolenia dla managerów!