Jak zastosować grywalizację w cały cykl życia pracownika i zapewnić angażujący i uporządkowany Employee Experience?
Cały proces życia pracownika w formie można przedstawić w taki sposób:

- Employer branding: Przyszły kandydat dowiaduje się o firmie
- Obie strony decydują się na udział w rekrutacji
- Po sukcesie rekrutacji pracownik rozpoczyna proces onboardingu
- Firma wdraża często, zarówno do nowych, jak i już doświadczonych stażem pracowników nowe zasady / komunikuje wartości / procedury / wiedzę o produktach i procesach
- Pracownik rozwija się bądź w kierunku liderskim, bądź talentowym
Jak zapewnić ciekawe doświadczenie pracownika / Employee Experience inspirując się mechanizmami ze świata gier i grywalizacją?

Zarządzanie doświadczeniem pracownika w procesie budowania marki pracodawcy:

Grywalizacja może wspierać pracodawcę na tym etapie poprzez:
- budowanie społeczności wokół marki
- przekazywanie wiedzy o kulturze, tradycjach, produktach firmy
- może dawać możliwość kafeteryjnej dystrybucji nagród / gadżetów firmowych
Zarządzanie doświadczeniem pracownika w procesie rekrutacji

Grywalizacja może wspierać pracodawcę na tym etapie poprzez:
- grę rekrutacyjną, w której testy/ćwiczenia i zadania online pełnią funkcję preselekcji
- dzięki zadaniom interakcyjnym (wpisz tekst/graj pracę/zdjęcie) może pośredniczyć między kandydatem a rekruterem
- daje możliwość wyróżnienia się dla pracodawcy
Proces onboardingu

Grywalizacja może wspierać pracodawcę na tym etapie poprzez:
- fabularną, uporządkowaną ścieżkę rozłożoną na tygodnie lub miesiące
- zadania edukacyjne, z wiedzą o procesach, produktach: animacje, infografiki, testy
- panel szefa pokazuje, jak wygląda proces wdrożenia i pozwala przełożonemu go wspierać
Nowa wiedza? Nowe procesy, procedury albo wdrożenie firmowych wartości?

Grywalizacja pomaga komunikować takie zmiany poprzez:
- fabularną, atrakcyjną w komunikacji przygodę online „o której się mówi”
- zadania interakcyjne, które pozwalają dyskutować o nowych wartościach, wgrywać zdjęcia, wchodzić w interakcje społeczne z innymi pracownikami
- przez atrakcyjny microlearning platforma uczy efektywnie nowych zasad
Rozwój pracownika – idealny obszar do zastosowania hybrydowej grywalizacji

Hybrydowa, czyli taka, która łączy działania online i offline. Pomaga uczyć się poprzez:
- mechanizmy z gier, takie jak rankingi, pasek progresu, punkty
- e-learningowa platforma z grywalizacją utrzymuje zaangażowanie, które jest kluczowe do prawdziwego rozwoju
- micro pigułki wiedzy są atrakcyjną formą rozwoju