Jesteś menedżerem i masz poczucie, że spraw do zrobienia jest więcej niż czasu? Sprawdź, czym jest metoda Getting Things Done czyli GTD. Na czym ona polega, a także, do jakich działań przydaje się zasada 2 minut, która jest elementem składowym tej metodologii?
Spis treści:
- System GTD
- Na czym polega zasada 2 minut, czyli Getting Things Done
- Dlaczego reguła 2 minut to część narzędzi efektywności osobistej?
System GTD, czyli Twój sposób na efektywność
Poznaj metodę GTD i zakochaj się w niej! Dlaczego? Bo to sztuka efektywności, która ma za zadanie ułatwić Ci życie.
- poznaj Piotra i zobacz, jak po szkoleniu w ramach Akademii Menedżera zaczął stosować metodę GTD,
- następnie zobacz, jak nasz bohater segreguje działania, by efektywnie je realizować,
- na koniec sam oceń, czy jego efektywność wzrosła.
Jeśli ta animacja Cię zaciekawiła, zobacz także film o GRIT. Czyli jak WYTRWAŁOŚĆ pomaga realizować zadania.
Na czym polega zasada 2 minut, czyli Getting Things Done i kiedy ją stosować?
Z tej infografiki dowiesz się:
- czy gdy otrzymasz maila lub SMS to warto na niego odpowiedzieć od razu, czy nie warto?
- po co stosować interwał czasowy na takie zadania?
- dlaczego warto skracać zadania, aby mieściły się w 2 minutach?
- jak dokładnie działa metoda 2 minut Getting Things Done?
- następnie przypomnisz sobie korzyści z tej techniki,
- na koniec – nic, tylko stosować!
Dlaczego reguła 2 minut to część narzędzi efektywności osobistej?
Czy szukasz więcej inspiracji i ciekawych teorii? A może masz już poczucie… że znasz ich zbyt wiele? GTD, SMART, FUO…
Poznaj opinię Krzysztofa Filarskiego o mnogości teorii:
Zbyt dużo informacji, modeli, nowości. Najgorsze – każda z nich w pewnym sensie trafnie opisuje sedno! Jakoś odpowiada na moją potrzebę. W pewien sposób trafia do mnie. Może to kwestia sposobu, w jaki jest sformułowana?
Jeśli jesteś handlowcem, poznajesz nowe techniki sprzedaży, modele, kroki, etapy i koncepcje budowania relacji z Klientem.
– Coś w tym jest! – myślisz sobie. Tylko. na który model się zdecydować? Ach, póki co spróbuję po mojemu.
Jeśli zarządzasz ludźmi, firmą, zmianą, to na każdym szkoleniu poznajesz nowe metody. Każda książka otwiera nowe drzwi i pokazuje nowe możliwości.
– Ach, wszystkie je chciałbym wdrożyć w mojej firmie i w moim zespole (na końcu w sobie – ale to już inna historia).
Jeśli interesujesz się rozwojem osobistym, czytasz o tym artykuły, rozmawiasz z inspirującymi ludźmi.
– Eureka! To TAKŻE jest prawda i odpowiada na moje poszukiwania i dylematy.
Jeśli pracujesz w dziale HR, możesz łatwo wpaść w pułapkę:
– W tym roku wdrożę system ocen 2.0, model kompetencji, coaching organizacyjny, odświeżę opisy stanowisk, a w IV kwartale dokonam ewaluacji tego wszystkiego!
System GTD, reguła 2 minut… za dużo tego!
Każda z tych rzeczy z osobna ma sens. Jednak gdzie jest granica przyswajalności zmian w organizacji? Jeśli nie jesteś w stanie logicznie powiązać tych działań w całość, ZREZYGNUJ Z CZĘŚCI Z NICH!
Ken Blanchard w WIESZ, MOŻESZ, DZIAŁAJ! pisze, że łatwiej jest uczyć się nowych rzeczy, niż je stosować (.) i ciągła nauka MOŻE BYĆ ucieczką od stosowania poznawanych zasad w życiu
Coraz częściej, jako konsultanci, spotykamy się w naszej firmie z podejściem Klientów:
Nie chcemy już nowych koncepcji – pomóżcie nam wdrożyć to, co mamy!
albo
Uproście to, co jest, bo pracownicy gubią się w gąszczu koncepcji i sygnałów.
Co radzę? Poświęć racjonalną ilość czasu na poznanie nowej metody, stosuj szybkość zaufania i działaj! Powtarzaj to, co poznałeś, aż stanie się nawykiem. Twoją przewagą będzie konsekwencja w realizacji. To właśnie jest zastosowanie zasady MNIEJ DAJE WIĘCEJ:
Więc jakie będzie moje hasło na kolejny rok?
UPRASZCZAJ, a to, na co ostatecznie się zdecydujesz, WDRAŻAJ!
P.S wiele osób obawia się ograniczania budżetu na szkolenia i działania rozwojowe. Ale to może dobrze? Dzięki temu odbędą się te WŁAŚCIWE SZKOLENIA I DZIAŁANIA ROZWOJOWE 😉
Najczęstsze pytania
Czym jest System GTD?
System GTD (Getting Things Done) to metoda organizacji pracy i zarządzania projektami, która polega na utrzymaniu porządku w dokumentach i zadaniach oraz skupieniu się na tym, co jest ważne i aktualne.
Gdzie można stosować System GTD?
Można stosować System GTD w dowolnej branży i na każdym stanowisku pracy. Jest to metoda tak uniwersalna, że świetnie się nadaje zarówno do pracowników fizycznych, którzy mogą stosować na przykład na produkcji zasady KANBAN, jak i specjalistów czy menedżerów.
Jak System GTD może podnieść produktywność pracowników?
System GTD może podnieść produktywność pracowników poprzez umożliwienie im lepszej organizacji pracy i skupienie się na priorytetach. Dzięki temu pracownicy mogą efektywniej wykonywać swoje obowiązki i szybciej realizować zadania, co przekłada się na lepsze wyniki firmy.