Trudno jest zmierzyć efektywność PROCESU uczenia się. Szczególnie, jeśli przyjmiemy taką definicję, CO TO ZNACZY WIEDZIEĆ:
Wiedzieć to znaczy znać prawidłowe rozwiązanie problemu i być pewnym, że jest ono prawidłowe. Inaczej mówiąc to połączenie wiedzy z pewnością siebie.
Przykładem może być sytuacja, w której lekarz stawia diagnozę. Mamy aż 4 możliwości:
- Diagnoza jest prawidłowa i lekarz jest pewny, że jest prawidłowa.
- Diagnoza jest prawidłowa lecz lekarz nie wykazuje pewności (choć powinien), przykładowo mówi: chyba to jest to… jeszcze sprawdzę w Internecie…
- Diagnoza jest błędna, na szczęście lekarz nie jest jej pewien (jeszcze się muszę skonsultować).
- Na koniec najgorsza opcja: diagnoza jest błędna i przedstawiana z pełnym przekonaniem.
Jak mierzyć efektywność uczenia się w połączeniu ze wzrostem pewności siebie przez indeks Efektywności Uczenia się LEI (Learning Efficiency Index)?
Na platformie GAMEHILL każde pytanie łączymy z analizą, na ile jesteś masz pewność tej odpowiedzi?

Efektywność uczenia się w e-learningu: dlaczego pytamy przy każdym teście o pewność udzielanej odpowiedzi?
Po pierwsze: System w sposób inteligentny powtarza (smart repetition) materiał i te pytania, które były błędne i dodatkowo uczący się był pewien (błędnej) odpowiedzi, albo sugeruje do powtórki odpowiedzi poprawne, ale udzielane z niską pewnością siebie.
Po drugie: cykl pytań z analizą pewności siebie składa się w procesie z pierwszego podejścia a następnie, jeśli algorytm tak zdecyduje, z powtórki. Cały proces buduje dla każdego użytkownika Wskaźnik Efektywności Uczenia się

Wskaźnik efektywności rośnie do 100%, gdy w testach udzielasz poprawnych odpowiedzi za pierwszym razem i wykazujesz najwyższy poziom pewności udzielanej odpowiedzi.
Wskaźnik efektywności maleje do 0%, gdy jesteś pewny / pewna, a odpowiedź jest błędna, lub gdy brak Ci pewności pomimo znajomości dobrej odpowiedzi.
Podsumowując, jak można mierzyć efektywność uczenia się w e-learningu za pomocą indexu LEI (Learning Efficiency Index)?
Cały proces rozwojowy budujemy z elementów
ZAPOZNANIE SIĘ Z MATERIAŁEM MICROLEARNINGOWYM – dobrze przygotowane, ciekawe TESTY (tutaj zobacz, jak dobrze je przygotować) – moduł POWTÓRKOWY Adaptive Learning – system inteligentnie zbiera wszystkie dane i buduje Indeks Efektywności uczenia się.

Zobacz, jak to może działać u Ciebie – skorzystaj z zaproszenia do wersji DEMO:
