Przeczytaj ebook i poznaj 9 rzeczy, które chciał ci powiedzieć handlowiec…zanim odszedł!
- jakie jest dziewięć przyczyn odejść dobrych sprzedawców?
- jak przygotować personę klienta i w rezultacie poznać, to jest kluczowe dla handlowców?
- czym są Najlepsze Praktyki Sprzedaży?
- jak przekazywać wiedzę produktową?
- czym jest metoda DAJ POPATRZEĆ – OBSERWUJ – DAJ FEEDBACK?
- jak stosować sprawnie informację zwrotną?
- Jak utrzymać sprzedawców i dlaczego powinieneś to analizować?
- Podsumowując: przeczytaj E-book i zrozum lepiej, co chce ci przekazać twój najlepszy handlowiec
Mariusz Siechowicz
Przeczytaj ebook: Jak zatrzymać sprzedawców
Jednym z popularnych pomysłów na utrzymanie zaagnażowania sprzedawców jest rywalizacja. A może grywalizacja? Świetny pomysł, pod warunkiem, że będziesz pamiętać o kilku zasadach:
Rafy i mielizny grywalizowania sprzedaży:
- Nadawanie punktów za zachowania, choć jest popularnym, to jednak nie jest jedynym narzędziem grywalizacyjnym. Rankingi, transparencja wyników, możliwość porównania swojej aktywności z innymi to niezwykle silne narzędzie.
Pamiętaj: czy grywalizując sprzedaż oraz działania jakościowe (marketingowe) jesteś w stanie przewidzieć i zaplanować, na ile transparentne mogą być te aktywności? Na ile mogą być widoczne?
- Nagradzanie jest jednym z najwrażliwszych elementów grywalizacji.
Pamiętaj: jeśli będziesz nagradzać efektywność sprzedażową, czy nie zdublujesz innego istniejącego sytemu prowizyjnego?
- FAIRNESS to jedno z kluczowych elementów w każdej grze.
Pamiętaj: z powodu braku integracji systemów mogą pojawić się opóźnienia w wyliczeniach (naliczeniu właściwego wyniku), co może skutkować odczuwaniem gry jako nieuczciwej. I nie jest to bynajmniej kwestia techniczna, o którą jesteś w stanie zadbać, lecz ludzka. Równocześnie w tak wrażliwym temacie jak integracja danych sprzedażowych i jakościowych możesz być posądzony o manipulację zachowaniami pracownika (i narazić się na czarny PR).
- Czasochłonność z punktu widzenia użytkownika.
Pamiętaj: Znając obciążenie pracą handlowca i jego menedżera wiesz, że każde powtarzanie tych samych czynności (na przykład sprawdzanie tych samych aktywności sprzedażowych i jakościowych w dwóch miejscach) będzie potraktowane jako marnotrawstwo czasu. W konsekwencji handlowiec szybko odrzuci to, które nie będzie obowiązkowe.
Czy rywalizacyjny klimat w dziale sprzedaży sprzyja? Przeczytaj także ten artykuł:
Zobacz wystąpienie autora, jak dział HR może wspierać sprzedaż:
- Jakich jest kilka kierunków rozwoju działu sprzedaży?
- Jak dział HR może jeszcze bardziej wspierać sprzedaż?
- Jak zbudować solidny i przede wszystkim zdrowy zespół sprzedaży?
- Czy na pewno dom ma coś wspólnego z zespołem sprzedażowym?
- Co to jest model SPED?