W jakim celu pytać o cele i rezultaty, aby wyciągać wnioski? Model GOLD to w praktyce rozmowa nastawiona na CELE, REZULTATY, NAUKĘ i WNIOSKI. Co jeszcze warto o nim wiedzieć oraz jak wykorzystać model informacji zwrotnej GOLD?
W tym materiale dowiesz się:
W jakim celu pytać o cele i rezultaty dzięki metodzie GOLD?
Zobacz film:
– W jaki sposób rozwijamy się jako ludzie, a jak… bogacimy?
– W jaki sposób wyciągać wnioski ze swoich działań?
– Co to jest Model GOLD?
– Podsumowując: jak może Ci pomóc w efektywności osobistej?
O czym jest Model GOLD?
W jaki sposób bogacimy się jako ludzie? W aspekcie finansowym, poprzez takie sztabki złota, a w aspekcie zawodowym? Jako liderzy, jako menadżerowie, podobnie – jako pracownicy. Bogacimy się poprzez doświadczenia oraz przez popełnianie błędów i przede wszystkim wyciąganie z nich wniosków. W jaki sposób wyciągać wnioski? Oczywiście można zastosować w tym zakresie właśnie model GOLD.
- Jaki był Twój cel?
- Jakie osiągnąłeś rezultaty?
- Czego się nauczyłeś?
- Co zrobisz inaczej następnym razem?
Metoda GOLD – przykłady zastosowania tego modelu informacji zwrotnej
Dlaczego menedżerowie którzy chcą być bardziej skuteczni, uczą się tej metody w czasie Akademii Menedżera lub szkoleń z efektywności? Ponieważ udzielanie informacji zwrotnej jest jednym z największych wyzwań naszych czasów! Zobacz przykład:
Masz do zrobienia raport dla klienta. Raport w sumie już jest gotowy, wymaga wstawienia kilku drobnych elementów z różnych innych miejsc i prezentacji oraz wyszukania w starych dokumentach. Mamy poniedziałek, wiesz, że do piątku masz czas na wysłanie tego raportu.
Ponadto, w piątek chcesz już wysłać go do klienta, po czym dostajesz informację od swojego pracownika, że: no w sumie to już prawie kończę, jeszcze tylko zostało mi kilka elementów. I w tym momencie, po pierwsze uświadamiasz sobie, że praca, która powinna zająć maksymalnie 3 godziny, zajmuje już kilka dni. Analizując to z modelem GOLD, mógłbyś już na tym etapie wyciągać wnioski:
– celem było przygotowanie raportu w maksymalnie 2–3 godziny.
– rezultat – kilka dni pracy nad raportem i raport jeszcze nie jest skończony, przed deadlinem.
Czego się nauczyłem?
Tego, że być może dla mnie, czyli osoby, która długo pracuje w organizacji – znalezienie pewnych informacji zajęłoby chwilę. Pracownikowi, który jest dość młody stażem, mogło to zająć znacznie dłużej – nie przewidziałem tego. Takich elementów jesteś w stanie wyciągnąć kilka. Być może to było za trudne zadanie dla tego pracownika, ponieważ zbyt krótko jeszcze pracuje.
Co zrobię inaczej?
Zastanów się nad tym, jak następnym razem będziesz miał raport na 2–3 godziny, w jaki sposób go przekazać pracownikowi oraz jak dobrać go do odpowiedniego pracownika, jak przygotować pracownika do realizacji tego zadania. Poznaj lepiej nasze szkolenia dla managerów!