Inwestycja w rozwój menadżerów jest działaniem ciągłym. Są ku temu trzy główne powody:
Są więc im wszystkim potrzebne nowe umiejętności! Aby je rozwijać, mamy mnóstwo możliwości.



Jak widać, form rozwoju dotyczących szkoleń dla managerów jest mnóstwo, z jakich tematów warto rozwijać liderów? Są tematy, które aktualnie wydają się być najbardziej aktualne, wszystkie znajdziesz w tym katalogu szkoleń:

Podejście jednorazowego szkolenia może być wartościowe! Przykładowo jako sesja odświeżająca wiedzę lub spotkanie Master Mind. Jednocześnie nawet krótkie spotkanie warto wzmocnić działaniami przed i po szkoleniu. Poniżej zobacz koncepcje takich hybrydowych działań – dziś jest naprawdę mnóstwo możliwości!
Wiemy, że stosowanie symulacji, scenek, gier i case study zwiększa atrakcyjność szkoleń. Równocześnie o sukcesie działań szkoleniowych tak samo decyduje to, co wydarzy się poza salą szkoleniową.
Dziś od trenera umiejętności miękkich wymagamy nie tylko, by miał certyfikat szkoły trenerskiej i doświadczenie w korporacji, lecz by był digital ninja i świetnie czuł się za kamerą, potrafił napisać artykuł do bloga i nagrać pigułkę wideo oraz poprowadzić angażujący webinar!
Nie powinny więc to być szkolenia wynikające tylko z indywidualnych oczekiwań kierowników: Chciałbym nauczyć się…, lecz być związane z filozofią: Aby być menedżerem w naszej firmie, należy…..
Przykładowo grupy fokusowe przed programem rozwojowym pozwalają zarówno na sprawdzenie klimatu przed szkoleniami, jak i dają możliwość odniesienia się uczestników – menedżerów do konkretnych kompetencji.
Program na pewno będzie obejmował pięć naszych firmowych kompetencji, jednocześnie to, od której kompetencji zaczniemy, będzie wynikało z Waszych potrzeb.

Trudno dziś sobie wyobrazić rozbudowane działania szkoleniowe bez udziału narzędzi on-line. Istnieje wiele przyjaznych narzędzi informatycznych, umożliwiających przeprowadzenie ankiet i testów przed szkoleniami i po nich, dystrybucję materiałów, filmów (zarówno promujących program, jak i indywidualnych nagrań ze szkolenia) czy pełną logistykę szkoleń. Działania z atrakcyjnym kontentem to świetny sposób, jak rozwijać menedżerów.
Jeśli rozpoczyna się projekt dla średniej kadry menedżerskiej, prędzej czy później spotka się z pytaniem: Czy to, czego się uczymy, będą potrafili nasi dyrektorzy? Rozwiązaniem są szkolenia kaskadowe: zaczynamy od grupy TOP, idziemy kaskadowo w dół. Na końcu spotykamy się raz jeszcze z grupą zarządzającą, by nauczyć ich (nie bójmy się tego słowa), jak wzmacniać działania szkoleniowe.
Jest to zarówno najlepsza praktyka planowania szkoleń, jak i praktyczne narzędzie ewaluacyjne. Badanie pokazuje, które umiejętności są stosowane i użyteczne, które pomimo stosowania są nieprzydatne, a które nie są stosowane. Metoda SCM jest niezwykle prosta i polega na pytaniu: Czy zastosowałeś (narzędzie A ze szkolenia) i osiągnąłeś dzięki niemu konkretny pozytywny efekt?

To narzędzie (w odróżnieniu od innych metod ewaluacji) bada efekt pojedynczej osoby (nie grupy jako całości). Jest więc wkładem do szkoleń follow-up. Osiąga się dzięki temu swoisty festiwal sukcesów konkretnych uczestników programu! Menedżer, stosując narzędzia i techniki poznane na szkoleniu, osiąga wymierne i pozytywne efekty w pracy. Dajmy mu okazję, by się tym pochwalił i zainspirował pozostałych!
Efekty po szkoleniach dla menedżerów mogą obejmować zwiększenie ich kompetencji zarządczych i umiejętności zarządzania zespołem, lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań pracowników oraz zwiększenie efektywności i wydajności zarządzania.
Szkolenia dla menedżerów mogą być prowadzone w różnych formach, takich jak warsztaty, webinary, działania przed i po szkoleniu w formie microlearningu, szkolenia online, działania diagnostyczne lub coachingi indywidualny.
Przy wyborze szkoleń dla menedżerów należy zwrócić uwagę na ich cel i zakres tematyczny oraz na doświadczenie i kompetencje trenera. O ile do tej pory sprawdzano jego kompetencje “na sali szkoleniowej” tak dziś równie ważnym jest jego zdolność do pracy hybrydowej / prowadzenia webinarów / angażujących spotkań online czy gotowość do tworzenia multimedialnych treści, takich jak filmy i pigułki wideo. Ważne jest również, aby szkolenia były dostosowane zgodne z modelem kompetencji firmy. Same ćwiczenia na sali muszą dostosowane być do potrzeb i oczekiwań menedżerów oraz aby zapewniały odpowiednią ilość aktywności i możliwości wymiany doświadczeń i poglądów..