
Motyw:
Kategoria:
Data:
Poznaj technikę menedżerską przekazywania JASNEGO komunikatu
i informacji dla pracownika.
Często menedżer potrzebuje szybko i sprawnie przekazać pracownikowi swój feedback. Jednak ryzykiem jest, jak to często przy feedback bywa, pominięcie jakiegoś istotnego elementu procesu. Jak poznać, że „czegoś zabrakło”? Gdybyśmy umieli czytać myśli pracownika, moglibyśmy to łatwo sprawdzić.
Zobacz, co może pojawiać się w głowie pracownika, jeśli w rozmowie feedback zabranie jakiegoś elementu modelu:
Gdy brakuje precyzji.
Kiedy brakuje pozytywu.
"niby chwali, a chodzi o krytykę..." Gdy brakuje "A", a pojawi się "ALE"
Kiedy zabraknie negatywu.
Kiedy nie przedstawisz konsekwencji.
Gdy nie przedstawisz alternatyw.
Informacja zwrotna metodą SPINKA zbiera 6 elementów. Stosujemy go, gdy chcemy precyzyjnie opisać oczekiwania. SPINKA zachęca, byś komunikował się precyzyjnie, bez manipulacji. W powyższej infografice zwróć uwagę na fragment zakazanego zwrotu ALE, który działa bardzo negatywnie w każdej sytuacji (jest dobrze, ale…).
Jeśli ciekawi Cię ten temat, poznaj kolejne narzędzia udzielania informacji zwrotnej: model GOLD, model PEAK, model SARA, FEEDFORWARD.