Jakie były wyzwania i potrzeby Klienta DSV?
W związku ze zmianami organizacyjnymi w firmie, DSV miała potrzebę przeprowadzić program rozwojowy dla kadry kierowniczej.
Celem projektu Akademia Lidera w DSV było osadzenie kierownika w roli, zwiększenie świadomości obowiązków menedżerskich wśród kierowników i wyposażenie ich w adekwatne narzędzia. Ważne było, by szkolenia miały charakter maksymalnie praktyczny i ćwiczeniowy – wiele symulacji sytuacji menedżerskich czy udział w grach symulacyjnych odzwierciedlających różne mechanizmy funkcjonujące w pracy menedżerskiej.
Zaplanowaliśmy szereg działań, którego schemat wyglądał następująco:
Realizacja projektu Akademia Lidera w DSV
W ramach działań rozwojowych Akademia Lidera w DSV przeprowadziliśmy warsztaty dla kadry dyrektorskiej, skupiając się na kluczowych tematach takich jak budowanie strategii czy zarządzanie w sytuacji zmian organizacyjnych.
Zaangażowaliśmy kadrę dyrektorską firmy, by stali się patronami projektu m.in. poprzez cykl rozmów telefonicznych pomiędzy trenerem prowadzącym szkolenia dla kierowników, a dyrektorami. Zwiększyło to świadomość wagi szkoleń wśród dyrektorów i zwiększyło ich motywację do wzmacniania zachowań menedżerskich wśród kierowników.
Dyrektorzy przeszli przez szkolenia:
- Warsztat budowania strategii. W ramach dwudniowego warsztatu opracowaliśmy misję, wizję i strategię firmy DSV Road.
- Szkolenie leadership
- Ja i mój zespół
- Ja w zmianie
Kierownicy natomiast:
- Ja jako Lider i Menedżer
- Ja i mój zespół
- Zarządzanie zmianą
Po każdym module szkoleniowym kierowników, trener przeprowadził szereg rozmów telefonicznych z dyrektorami regionalnymi DSV w celu:
- Omówienia poznanych przez kierowników treści i narzędzi menedżerskich.
- Stworzenia indywidualnego Action Planu w celu wsparcia kierowników podlegających pod danego dyrektora w kwestii wdrażania poszczególnych narzędzi.
- Omówienie pozostałych tematów, które miały zostać wyłonione w ramach warsztatu „KICK-OFF”.
Podsumowanie
Takie informacje przekazali nam uczestnicy o zaletach naszych szkoleń dla Dyrektorów i Kierowników:
- Otwartość w rozmowie.
- Adekwatne do naszych aktualnych potrzeb.
- Otwarte podejście.
- Dobra współpraca uczestników.
- Dobrze dobrane narzędzia i metody.
- Duże zaangażowanie prowadzącego i uczestników.
- Aktywność.
- Scenki.
- Ogrom pożytecznej wiedzy.
- Forma.
- Tematyka szkolenia.
- Ćwiczenia praktyczne.
- Praca w grupach.
- Aktywność uczestników.
- Zadanie domowe.
- Dużo przykładów.
- Bardzo dobre podejście prowadzącej.
- Bardzo urozmaicony program.
- Wszystkie elementy szkolenia są bardzo istotne z perspektywy zajmowanego stanowiska.
- Różnorodne narzędzia.
- Wysokie kwalifikacje prowadzącej.
- Wymiana doświadczeń.
- Komunikacja.
- Praktyczne podejście.
- Tworzenie standardów.
- Otwartość wszystkich uczestników.
- Techniki do wdrożenia w życiu codziennym.