Jaki był cel projektu Bank Millennium grywalizacja?
Celem projektu dla Millennium Banku, było odświeżenie wiedzy wewnątrz organizacji, wzmocnienie Modelu Codzienne Bankowanie oraz przypomnienie Pracownikom o modelu Standardy Obsługi Klienta – dlatego uczyliśmy się modelu otwarcia relacji z nowym Klientem. Bezsprzecznie grywalizacja okazała się do tego świetnym narzędziem! Dodatkowo tytułowe ZWYCIĘSTWO to najwyższe podium w popularnym rankingu banków NEWSWEEK.
Inne cele to przede wszystkim zwiększenie świadomości dotyczącej wagi pierwszych spotkań, nawiązywania, utrzymywania relacji oraz satysfakcji Klienta. Standardy Obsługi Klienta to oczywiście bankowy savoir vivre dla naszego Klienta Millennium Bank.
Jak wyglądał projekt?
Komunikacja.
Bank Millennium grywalizacja bazowała na fabule, wymagała świetnej i nieszablonowej komunikacji. Rozpoczęliśmy od akcji „Tajemniczy telefon”, gdzie wykonywane były telefony do Kierowników Oddziałów. Bank przekazywał swoim Kierownikom informację, że jeden z Klientów zgubił telefon i trzeba go poszukać.
Następnie wszyscy Pracownicy Oddziałów otrzymali maila:
Millemocni na start!
Czy znaleźliście u siebie w oddziale telefon Pana Christiano? Musimy mu go oddać! Zapraszamy Was w niesamowitą podróż, podczas której nie zabraknie, ani atrakcji, ani zwrotów akcji, ani porządnej dawki wiedzy.
Już jutro, każdy z Was dostanie mailem swój „bilet” na tę podróż, czyli indywidualne dane do logowania na specjalnej platformie Millemocni.
Bądźcie z nami! Widzimy się na pokładzie 🙂
Uczestnicy projektu dostali także filmik:
Tak ułożona komunikacja, gwarantowała zaangażowanie już od pierwszych dni.
Gdy zapraszaliśmy uczestników do kolejnych zadań, tym razem w Portugalii, nadal ważną rolę odgrywała fabuła i storytelling, które prowadziły naszych uczestników poprzez grywalizację i zadania w wyszukany i angażujący sposób:
Podróż za największym diamentem w historii
W Portugalii odnaleziono największy diament w historii. Właśnie kończysz swoją zmianę w pracy i wracasz do domu. Chcesz już wychodzić, kiedy nagle słyszysz dzwonek telefonu. Oj, nie dobrze Twój ostatni Klient Pan Christiano Porto zostawił swój telefon na fotelu. Dzwonek złowieszczo domaga się odebrania. Numer nieznany. Może to właściciel, który szuka swojego telefonu…
To Christiano, prosi Cię abyś pomógł mu w odzyskaniu jego zguby, telefonu, który zostawił w oddziale. Udajesz się na lotnisko Chopina, aby wręczyć telefon osobiście. Niestety samolot Christiano przed chwilą odleciał a Twój Klient razem z nim… Weekend w Portugalii? Czemu nie?! Przyda się tylko jakaś gazeta do samolotu.
Na lotnisku odwiedzasz Księgarnię, gdzie chcesz kupić gazetę na podróż…
Pierwsza edycja projektu trwała od maja do czerwca 2018 roku. Była na tyle angażująca i przynosząca wartość, że Klient zdecydował się na drugą edycję, która trwała od maja do lipca 2019 roku. Nowe zadania uczestnicy dostawali co tydzień, w każdą środę 🙂
Informacja o stracie drugiej edycji, wywołała takie komentarze wśród uczestników:
Bydgoszcz ogłosza pełna mobilizację!
Zwarty i gotowy na nową przygodę!
Już nie moge się doczekać! Poprzednia edycja to strzał w dziesiątkę! Dużo zabawy, a przy tym ciekawa forma edukacji.
Krótki, dynamiczny i ambitny – to najlepsze opisanie projektu, który prowadziliśmy dla Millennium Bank.
Przez dwa miesiące wszyscy Opiekunowie Klientów i Dyrektorzy Oddziałów (ok. 1800 osób) brali udział w podróży po państwach Europy. Czas jaki użytkownicy spędzali na platformie był ergonomicznie dostosowany, aby projekt nie wpływał negatywnie na czas pracy i efektywność. Grywalizacja pomaga dopasować czas i trudność zadań.
Podsumowanie.
W ramach podsumowania, zapraszamy do zapoznania się z listem referencyjnym od Millennium Bank oraz infografiki projektowej.
Od 2018 roku wspólnie z firmą Westhill Consulting zrealizowaliśmy dwa zgrywalizowane projekty. Firma Westhill zaprojektowała oraz wdrożyła rozwiązanie gamifikacyne, które w pełni spełniło nasze oczekiwania. Celem obu projektów było przygotowanie oraz odświeżenie wiedzy Pracowników z modelu otwarcia relacji z nowym Klientem. Wykorzystując ciekawą i angażującą fabułę, uczestnicy projektu zdobywali kolejne umiejętności i poszerzali swoją wiedzę. Poprzez zastosowanie wielu różnorodnych form prezentacji treści edukacyjnych, m.in.: e-booki, symulacje, quizy, infografiki i testy wiedzy, utrzymaliśmy wysokie zaangażowanie uczestników.
Firma Westhill Consulting wspierała nas w komunikacji projektu i bardzo elastycznie podchodziła do wszystkich naszych propozycji i zgłoszonych modyfikacji.
Polecam współpracę z firmą Westhill Consulting, jako rzetelnego i profesjonalnego partnera biznesowego –Aleksandra Gorbacz
Kierująca Wydziałem Zarządzania Doświadczeniami Klienta, Departament Jakości.
Więcej na temat naszych projektów na naszym kanale Youtube!