GPW grywalizacja: cel projektu
Celem projektu była przede wszystkim integracja pracowników i przekazanie wiedzy o nowych regulacjach prawnych (MIFID II).
Projekt obejmował 2 sezony działań integracyjnych i rozwojowych dla wszystkich pracowników GPW, na różnych stanowiskach i stażu. Mądra integracja oczywiście – poprzez grywalizację.
Jak wyglądał projekt?
Pracownicy mieli do dyspozycji platformę z przygodową fabułą, W pierwszym sezonie warto zwrócić uwagę na dynamikę projektu. Od momentu decyzji do pierwszego gracza na platformie, minęło zaledwie 10 dni. Zawdzięczamy to gotowej bibliotece kontentu oraz grafikom i fabule, z której korzystali gracze.
Klient wykorzystał grywalizację do rozwojowego uatrakcyjnienia okresu przedświątecznego. Również fabuła była zachowana w śnieżnym klimacie. Wdrożyliśmy krótką, ale bardzo intensywną grywalizację opartą o fabułę zimowej podróży w świąteczne Alpy austriackie.
Projekt spotkał się z tak dobrym przyjęciem i wysokim zaangażowaniem, że uczestnicy pozostali w świecie podróży rozwojowej przez kolejny rok – odbyły się 2 edycje projektu!
Uczestnicy rozwijali kompetencje biznesowe i komunikacyjne. Obszary, które rozwijaliśmy dotyczyły:
- komunikacji interpersonalnej,
- prospektywności,
- udzielania informacji zwrotnej,
- efektywnych spotkań biznesowych
- zarządzania sobą w czasie.
Zadania obejmowały również wiedzę o firmie, jej strukturze i produktach. Szybko reagowaliśmy na bieżące zmiany i potrzeby. Tworzyliśmy dedykowane treści po regulacjach prawnych tj. RODO, czy bezpieczeństwo informacji.
Ciekawostką były zadania ograniczone w czasie, które polegały na wyborze inspiracyjnego cytatu, raz dziennie – dostępnego tylko dla pierwszej osoby.
Inna interesującą rzeczą, którą wykonaliśmy, była mini symulacja przedstawiająca nową strukturę przestrzenną firmy, po przeprowadzce. Pomagała odnaleźć właściwą osobę i poznać jej nowe zadana.
Podsumowanie projektu GPW grywalizacja
Podsumowując – jesteśmy pierwszą firmą szkoleniowo-gamifikacyjną na Giełdzie Papierów Wartościowych!
Z duma prezentujemy bardzo wysokie i utrzymujące się zaangażowanie uczestników oraz graczy. Osiągnęliśmy zaangażowanie na poziomie 50%, w tym również Członków Zarządu.