INTER CARS grywalizacja to projekt który został zdobywcą nagrody Learning Technologies Awards w Londynie.
JAKIE BYŁY WYZWANIA?
Firma motoryzacyjna i branża automotive stawia przed sprzedawcami wyzwanie. Jeden samochód ma około 30 000 podzespołów. Istnieją także różne modele samochodów i każdy z nich potrzebuje różnych części. Rynek jest podzielony też na różnych dostawców, co sprawia, że oferta części zamiennych jest bardzo bogata. Struktura firmy Klienta jest rozproszona, a więc przekazanie tak rozległej wiedzy, do dużej ilości pracowników – w tak krótkim czasie było wyzwaniem. Właścicielem każdego oddziału jest prywatny przedsiębiorca (system franczyzowy).
Musi widzieć sens, a także uzasadnienie biznesowe tego typu działania. Aby skutecznie odpowiedzieć na potrzeby 250 menedżerów i 1500 pracowników, stworzyliśmy Autostradę Rozwoju – Route 66.
JAKIE W PROJEKCIE INTER CARS grywalizacja PODJĘLIŚMY DZIAŁANIA?
Projekt objął 1500 doradców Klienta i handlowców InterCars. 2 lata intensywnego rozwoju oraz podróży po legendarnej Route 66. Gra kompetencyjna on-line, zgrywalizowana platforma, kontent edukacyjny – e-booki, testy, filmy, quizy, dedykowane ścieżki rozwoju, zapisy na szkolenia on-line oraz szkolenia zgodne ze ścieżką wynikającą z gry. Wiedza twarda, którą współtworzyliśmy z Klientem.
DEDYKOWANA FABUŁA W INTER CARS grywalizacja – ROUTE 66
Route 66, jedna z najsłynniejszych dróg na świecie, ciągnie się od wschodniego do zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Czeka na niej roczna przygoda z nauką w klasie, edukacją mobilną i online.
Każdy sprzedawca powinien znać 1 000 000 produktów. Pewnie wyobrażacie sobie, jak złożone są współczesne samochody. Dodajmy do tego jeszcze procesy wewnętrzne, promocje i wydarzenia specjalne. Dlatego właśnie wdrożenie nowego pracownika trwa w przybliżeniu ponad rok. Wasza pensja zależy od wyników sprzedaży, a żeby realizować cele sprzedażowe, poza wiedzą na temat produktów musicie posiadać również odpowiednie umiejętności. Zobacz tutaj OPIS W PRASIE BRANŻOWEJ
JAKIE BYŁY ETAPY PROJEKTU INTER CARS grywalizacja?
Program jest podzielony na osiem etapów – odpowiada to liczbie stanów, przez które biegnie Route 66. Zaczynamy od Illinois. W każdym stanie znajduje się miasto, po którym porusza się uczestnik.
Na początku projektu każdy gracz mógł zamówić sobie od nas fizyczną Amerykańską metalową tablicę rejestracyjną z numerem, logiem projektu oraz adresem strony internetowej. Miała ona na celu zachęcić do wzięcia udziału w projekcie i była nowatorską formą zaproszenia do zapisów na szkolenia.
„Wśród uczestników mamy mniej więcej 350 przedstawicieli handlowych. Około 200 nigdy nie sprzedało żadnego z naszych produktów. Teraz widzimy, że aż 33% z nich zaczęło sprzedawać nasze produkty i jest bardzo aktywne na platformie. W rezultacie ukończyli wszystkie zadania.
Jeżeli ktoś zapyta, czy takie projekty się opłacają, z całą pewnością odpowiem, że tak. Dzięki platformie grywalizacyjnej dostęp do wielu rodzajów statystyk aktywności jest bardzo prosty”.
Radosław Sujka, Menedżer ds. Szkoleń w Inter Cars S.A.
STATYSTYKI PROJEKTU INTERCARS grywalizacja
Na koniec projekt w opinii uczestników:
Poznałem kilka firm szkoleniowych i to, co mogę powiedzieć o tej to to, że była najlepsza, co oznacza: dobry przekaz wiedzy, uświadomienie obszarów do poprawy, merytoryka, zaplanowane działania, pewność tego co mówi prowadzący, profesjonalizm. Polecam wszystkim i mam nadzieję, że będziecie tak samo zadowoleni jak ja.
Bartosz
Menedżer Regionu Sprzedaży
InterCars