MASTERMECHANIK

Master Mechanik – spójna, zgrywalizowana forma rozwojowa dla mechaników
i właścicieli w zrzeszonych warsztatach INTER CARS.

Finalista konkursu EB Stars w kategorii Najlepsze Działania DIGITAL. Nasz pierwszy projekt Employer Brandingowy i od razu sukces, a sukces był tak duży, że zrobiliśmy dwie edycje programu! Działania w pełni zgrywalizowane poprzez stronę www.mastermechanik.pl Westhill partnerem koncepcji, grywalizacji i komunikacji oraz wsparcia w kontakcie z kilkuset użytkownikami tego dynamicznego, 4-miesięcznego projektu.
INTER CARS jest liderem w branży sprzedaży części samochodowych. Naszej firmie zależy, aby budować swój wizerunek jako firmy eksperckiej, dzielącej się wiedzą, faktycznie zaangażowanej w rozwój rynku usług warsztatów niezależnych w Polsce.
Rozwijamy mechaników, a co za tym idzie, podnosimy efektywność warsztatów rozwijając rynek i promując przy tym markę Inter Cars. Aby o to zadbać i skutecznie dotrzeć do dużej grupy warsztatów, stworzyliśmy projekt MASTER MECHANIK.

Każdy właściciel warsztatu chce zwiększyć swoje obroty i marzy o tym, aby Klienci wracali właśnie do niego. Jak to osiągnąć? Istotna jest bardzo duża wiedza ekspercka mechaników, którzy są zatrudnieni w warsztacie i którzy bezpośrednio obsługują Klientów. Tylko jak szybko zwiększyć wiedzę pracowników i jeszcze zmotywować ich do nauki? Rozwiązaniem okazała się fabularna gra kompetencyjna Master Mechanik w klimacie legendarnej Drogi 66. Podróż od wschodu na zachód czerwonym mustangiem to rozpoznawalny motyw dla każdego faceta – i nie tylko! Do wzięcia udziału w tym projekcie zaprosiliśmy współpracujące warsztaty. Jako firma, która rozwija pracowników, wspiera zrzeszone warsztaty i dzieli się wiedzą, objęliśmy tym projektem ponad 1000 warsztatów oraz około 700 mechaników, zwiększając ich efektywność.
Master Mechanik podaje w bardzo atrakcyjny sposób treści edukacyjne. Wszystkie działania są realizowane on-line na platformie. Dzięki funkcjom grywalizacyjnym: pasek postępu, licznik społecznościowy, fabuła grywalizacyjna – nauka wciąga uczestnika. Dzięki grywalizacji utrzymujemy aktywność i uwagę przyszłych Master Mechaników przez wiele tygodni i miesięcy.
W każdym stanie mechanik znajduje 4 budynki, do których „wchodzi” – każdy z nich kryje porcje wiedzy, inspiracji. Każde zadanie to szansa na punkty – mile wiedzy. A dodatkowe punkty to wyższa pozycja w rankingu i szansa na tytuł MASTER MECHANIKA. W niektórych budynkach jest też ukryty test, na podstawie którego dokonywana jest ocena kompetencji mechanika. Każda z odpowiedzi, której udziela w grze, ma znaczenie. Im więcej prawidłowych odpowiedzi poda mechanik, tym wyżej jest w rankingu! Im więcej e-booków przeczyta, tym więcej zdobywa mil wiedzy.
Jak dotarliśmy do tak dużej i rozproszonej grupy ludzi? Każdy z właścicieli warsztatów informował swoich pracowników (mechaników) o projekcie i nowej szansie na ciekawe, szybkie i skuteczne pozyskanie wiedzy technicznej. Do grupy docelowej stosowaliśmy komunikację prasową, filmy animowane, plakaty, ulotki. Celem było, by mechanicy zalogowali się na platformę i odwiedzili pierwszy stan – Illinois, rozpoczynając tym samym proces oceny kompetencji i jednocześnie akceptując rolę doradczą i współtworzenie sukcesu warsztatu przez Inter Cars
Szukaliśmy czytelnego motywu, spójnego z naszą branżą i przedstawiającego nasze wartości – przedsiębiorczość, współpracę i zaangażowanie. Tym motywem została legendarna Droga 66, biegnąca w USA ze wschodu na zachód. Droga, którą przed wiekiem przemierzali pionierzy i poszukiwacze przygód. Która i dziś jest jedną z atrakcji każdego z 8 stanów, przez które biegnie. Tak oto legendarna Droga 66 wraz z czerwonym mustangiem stała się graficznie i koncepcyjnie nicią przewodnią, wokół której zbudowaliśmy cały przekaz. Jest to także symbol świetnie pasujący do naszej branży i motywu przewodniego Programu Master Mechanik.
Kolejnym z ważnych elementów komunikacyjnych było wykorzystanie portali społecznościowych, prasy, telewizji mediów internetowych i potencjału Doradców Handlowych Inter Cars, w celu przekazania kluczowej informacji z punktu widzenia Właściciela warsztatu - ta gra, zabawa, jest de facto diagnozą kompetencji mechaników Twojego warsztatu! Poznasz ich mocne i słaby strony, a dzięki współpracy z Inter Cars będziesz mógł zaplanować kierunki jego rozwoju- Inter Cars daje taka diagnozę kompetencji za darmo, jako lider rynku i jedyna firma rzeczywiście zaangażowana w rozwój niezależnych warsztatów w Polsce. Kreuje to także postrzeganie Przedstawiciela Inter Cars jako Doradcy –nowa komunikacja i przewaga rynkowa.
Odpowiedź na poziomie ponad 1000 warsztatów zgłoszonych do Master Mechanik świadczy o tym, że taka formuła została bardzo dobrze przyjęta.

Rynek warsztatów samochodowych od wielu lat funkcjonuje w warunkach rywalizacji pomiędzy warsztatami niezależnymi, a warsztatami ASO. Podstawą jest różnicowanie jakości usług, oparte zarówno o rzekome, jak i często faktyczne różnice kompetencyjne.
Właściciele warsztatów niezależnych doskonale zdają sobie z takiego stanu rzeczy sprawę. Jednocześnie nie istnieje kompleksowa usługa pozwalająca na ocenę kompetencji i poprawę jakości i zakresu napraw.
Inter Cars budując swoja pozycję, markę i przewagę rynkową jako jeden z elementów komunikuje wsparcie w funkcjonowaniu warsztatu –naszego Klienta i buduje wizerunek Doradcy Biznesowego.

Celem Projektu było zbudowanie wizerunku Inter Cars jako firmy, która wspiera funkcjonowanie niezależnych warsztatów samochodowych, a poprzez Program Master Mechanik jednocześnie pozwala na ocenę kompetencji, zaplanowanie rozwoju, jednocześnie w wyjątkowy, dopasowany do oczekiwań sposób podaje przygotowaną, rzetelną wiedzę techniczną potrzebną do rozwoju warsztatu.
Przekaz informacji - Wspieramy rozwój warsztatu, nasi Przedstawiciele stają się Doradcami Biznesowym i wspólnie troszczymy się o rozwój naszych Klientów.

Wyniki:

- do programu zgłoszono łącznie ponad 1000 warsztatów samochodowych z całej Polski
- Od 16 lipca Uczestnicy w bardzo rozproszonej strukturze grają, konkurując wzajemnie wiedzą i aktywnością i pracują nad poprawą wiedzy technicznej
- po 2 tygodniach od uruchomienia grupa mechaników zrealizowała ponad 5900 zadań on-line (filmy, e-booki, testy).
- Marka Inter Cars zaczyna być coraz lepiej kojarzona z partnerstwem w rozwoju warsztatu

Share Button