Branża logistyczna: jak wdrożyliśmy program rozwoju talentów razem z zarządem?
Program Got Talent – Program rozwoju talentów – objęliśmy nim od początku zarząd. Prowadziliśmy dwie sesje warsztatów szkoleniowych, poprzedzone coachingami TalentReflect Dzięki nim zbudowaliśmy kompetencje, jak odnajdywać siłę w różnorodności i udoskonalić pracę w zespole.
Jak wygląda metodyka rozwijania talentów? Poznaj zasady w poniższym artykule i infografice
Artykuł WYŁONIĆ ROZWIJAĆ UTRZYMAĆ opisuje Krzysztof Filarski
Rozwój grupy o najwyższym potencjale w Kuehne Nagel
Dlatego działania doradcze opieraliśmy o nasze doświadczenie konstruowania projektów dla grup talentów. TUTAJ zobacz case study MOSTOSTAL
Kolejną edycję programu skierowaliśmy do dyrektorów. W czasie projektu analizowaliśmy zarówno, jakie talenty indywidualne mają uczestnicy, jak również – jak mogą rozwijać je u swoich ludzi.
Poznaj zasady koncepcji 3 kroków PROGRAMÓW TALENTOWYCH:
Zadbać o talenty: PO PIERWSZE – WYŁONIĆ
W rozumieniu talentu jako silnej strony do analizy tych unikalnych wyróżniających cech można zastosować testy. Do najpopularniejszych należy narzędzie Instytutu Gallupa oraz nasz rodzimy TalentReflect.
W rozumieniu talentu organizacyjnego HI-POs analizuje się kombinacje czynników:
– wskazanie przez przełożonego
– odpowiedni staż pracy
– wyniki oceny w modelu kompetencji firmowych (analizowane poprzez sesje Development Center), wyniki rozmów rozwojowych, wynik symulacji biznesowych czy gier kompetencyjnych
– wysoki poziom aspiracji oraz gotowości na wyzwania, jakie czekają wraz z nową rolą
– aktualnie osiągane rezultaty
– zaangażowanie
Zadbać o talenty: PO DRUGIE – ROZWIJAĆ
Rozwijać, czyli szkolić? Tak, i nie tylko. Nowoczesne programy talentowe zawierają kombinację działań:
– szkolenia rozwijające te kompetencje, które będą od uczestnika programu oczekiwane, gdy już zostanie np. głównym specjalistą czy dyrektorem regionu.
– grywalizacyjne platformy rozwojowe, które łączą świat off-line z ciągłą edukacją on-line na platformach www i mobilnych. Tym, czego NA PEWNO potrzebuje każdy talent organizacyjny jest NAWYK CIĄGŁEGO DOSKONALENIA.
– coachingi z konsultantem zewnętrznym – to taki moment w życiu każdego pracownika, że proces coachingu jest najbardziej potrzebny oraz najefektywniejszy
– mentoring
– projekty wewnętrzne, które rozwiązują realny problem w firmie, a ich zrealizowanie jest jednym z elementów zaliczenia całego programu rozwojowego.
Zadbać o talenty: PO TRZECIE – UTRZYMAĆ
Utrzymać czyli awansować? Tak. I nie tylko. Sam awans pionowy (cel – prezes spółki giełdowej) to jedno z kilku modeli rozwoju zawodowego. Równolegle pomyśl, jak zapewnić talentom organizacyjnym możliwość rozwoju:
– specjalistyczną (dedykowaną dla osób, które chcą być najlepsi w jednej konkretnej dziedzinie, a ich docelowa nazwa stanowiska to Główny Specjalista od…),
– przedsiębiorczą (dedykowana dla kandydatów do własnych startupów, więc zamiast czekać, aż odejdzie, stwórz mu taką możliwość wewnątrz organizacji)
– różnorodną (dedykowaną dla osób, które inspirują się wieloma dziedzinami, są centrum know-how różnorodnej wiedzy, więc zarządzanie wielopoziomową strukturą jako wiceprezes to nie jest ich życiowy cel)
Na koniec opinie samych uczestników:
Beata
Szkolenie bogate w treści warsztatowe. Proponowało wiele ciekawych narzędzi. Do każdego tematu podejście było kompleksowe i profesjonalne. Bardzo pozytywna atmosfera. Profesjonalna i ciepła tematyka.
Justyna
Było to jedno z lepszych szkoleń w jakich brałam udział dotychczas. Podziwiam przygotowanie prowadzącej, dobór tematyki i moderowanie dyskusji. Szczęśliwie szkolenie dotyczyło zagadnień praktycznych, użytecznych w codziennej pracy.
Alicja
Bardzo fajna tematyka szkoleń. Świetny prowadzący, który tworzy przyjazną i otwartą atmosferę. Warto na pewno pogłębiać wiedzę poruszoną na szkoleniu.
Piotr
Bardzo dobre przygotowanie prowadzącego, super osoba, zaangażowanie. Chciałbym aby osoby z mojego teamu mogły wziąć udział w takim projekcie.
Aleksandra
Prowadzone przez Agnieszkę szkolenie przysłuży się mojej dalszej pracy jako konsultant sprzedaży. Szkolenie było dopasowane do specyfiki pracy mojej firmy. Przeprowadzone ćwiczenia odzwierciedlały moją aktualną sytuację jako handlowca. Udział w scenkach
i odgrywanie ról pomogło poznać nam inne skuteczne sposoby badania potrzeb Klienta.