Spis treści:
Świat grywalizacji daje olbrzymie możliwości do budowania zaangażowania do rozwoju. Czy tradycyjne platformy e-learningowe je wykorzystują, czy raczej wciąż koncentrują się na dostarczaniu kursów do konkretnych grup pracowników?
W tym artykule przedstawimy Ci 7 mechanizmów ze świata gier, które powinna posiadać każda gamifikacyjna platforma e-learningowa!
Zamiast opatrzonych kafelków widzisz mapę gry. Każdy jej element, czy to kontynent w fabule podróżniczej, czy to wyspy na oceanie, planety lub budynki miasta – to misje, do których zaprasza Cię przewodniczka.
Zobacz mapę główną fabuły zorientowanej na zrównoważone i odpowiedzialne gospodarowanie energią / Sustainable – Green IT. Idealna fabuła gamifikacji, która będzie pasować, to sadzenie drzew, czyż nie?
Kupujesz prawdziwe rzeczy, ale tylko takie, które naprawdę są związane z sensem tego projektu. Jeśli celem jest rozwój – nagrodami będą książki, coachingi, badania własnych silnych stron. Jeśli projekt dotyczy grywalizacji bezpieczeństwa – idealnymi nagrodami – pamiątkami będą kaski rowerowe. To wymaga odrobinę kreatywności, lecz daje świetne efekty!
Badania efektywności uczenia się są jednoznaczne: liczy się wytrwałość, utrzymywanie regularności w przyswajaniu wiedzy. Dlatego warto za to nagradzać, czyli wzmacniać w gamifikacji właśnie regularne odwiedzanie platformy. Ten mechanizm to STREAK, zobacz, jak wygląda:
Gamifikacja zintegrowana z adaptive learning daje niesamowite możliwości: system analizuje postęp gracza, następnie tylko dla niego, w sposób unikalny dedykuje mu konkretne tematy do powtórzenia. Algorytm sprawdza nie tylko wyniki wiedzy, ale także poziom pewności siebie przy udzielaniu odpowiedzi!
W świecie gier ten mechanizm jest świetnie znany i bardzo angażujący. Gracz zbiera kody do sejfu w każdej misji, by na końcu ten sejf OTWORZYĆ! Dokładnie ten mechanizm jest zastosowany w gamifikacji GAMEHILL.
Są dostępne na przykład tylko rano, dla pierwszego gracza. Nazywamy ich protipami lub cytatami dnia. Co jest ich tematem? To, co jest ważne z punktu widzenia biznesowego projektu. Jeśli rozwijamy liderów, są to cytaty dotyczące przywództwa. Jeśli uczymy się technicznych aspektów pracy z programami firmowymi – ciekawostki dotyczące skrótów klawiaturowych / pracy w programie pocztowym lub: jak uniknąć zagrożeń w cyberprzestrzeni.
Projektowanie takich rozwiązań daje olbrzymią przewagę nad tradycyjnymi rozwiązaniami, które nakierowane są na zarządzanie treścią i obowiązkowymi kursami SCORM dla pracowników.
Budować niebanalne doświadczenie w czasie uczenia się – to jest cel platformy LXP. To takie doświadczenie w rozwoju, które doceniają użytkownicy, gdyż platforma gamifikacyjna jest projektowana myślą o nich!