Jak wyliczyć koszty i potencjalne zyski z dobrze wdrożonego pracownika?
Przygotowujesz business case procesu wdrażania i zastanawiasz się, ile można zaoszczędzić, doskonaląc onboarding?
Kalkulator odpowiada na pytania, ile kosztuje utrzymywanie niedoskonałego, obecnego procesu. Chcemy utrzymać dobrych ludzi i widzimy, jak rośnie poziomu skomplikowania i standaryzacji pracy. Dobrze zoptymalizowany, wsparty gamifikacją program wdrażania pracowników przyniesie policzalne oszczędności.
Wprowadź podstawowe dane dotyczące procesu wdrożenia, takie jak:
- Liczba osób zatrudnianych na analizowane stanowisko
- Koszt średniego wynagrodzenia miesięcznego analizowanego stanowiska
- Szacunkowa wartość w procentach, na ile efektywny jest pracownik w pierwszym – kolejnych miesiącach
- Szacunkowy wzrost wydajności dzięki udoskonalonemu procesowi wdrożenia pracownika
- Wydajność wdrażanego pracownika przez pierwsze 3 miesiące jego pracy w nowym procesie
- Koszt szkód/reklamacji/błędów obecnie wdrażanych pracowników – przeciętnie na osobę na rok
- Obniżenie wskaźnika popełnianych błędów dzięki nadzorowanemu procesowi wdrożenia
- Koszt utraconych możliwości sprzedażowych obecnie wdrażanych pracowników – przeciętnie na osobę na rok
- Szacunkowy wskaźnik podwyższenia skuteczności sprzedażowej
Jak mierzyć skuteczność procesu onboardingowego pracownika?
Mierzenie efektywności onboardingu pracowników możemy wykonać na dwa sposoby:
1. Wskaźniki biznesowe które należy brać pod uwagę, mierząc efektywność wdrożenia to przykładowo
- utrzymanie pracowników czyli wskaźnik retencji
- jak szybko nowy pracownik osiąga poziom wiedzy / kompetencji oczekiwany na tym stanowisku (zobacz KALKULATOR poniżej)
- wskaźniki efektywności / szkodowości / KPI (jakie to mogą być inne wskaźniki – inspiracji szukaj w KALKULATORZE poniżej)
2. Satysfakcja z procesu wdrożenia, gdzie możemy zastosować następujące pytania: poniżej ekrany z ankiety dostępnej bezpłatnie w wersji DEMO platformy GAMEHILL TUTAJ
Jak stworzyć business case procesu onboardingu? Użyj tego kalkulatora:
KOSZTY | |||
PROSZĘ WYBRAĆ KWOTĘ: | |||
---|---|---|---|
Koszt brutto średniego wynagrodzenia miesięcznego analizowanego stanowiska |
10000
|
PLN | |
ZAŁOŻENIE: wdrożony pracownik „pracuje na” | 100% | ||
W obecnym procesie wdrażania: | PROSZĘ WYBRAĆ SZACOWANĄ WARTOŚĆ: | ||
Pierwszy miesiąc pracownik „pracuje na” |
20%
|
||
Drugi miesiąc pracownik „pracuje na” |
50%
|
||
Trzeci miesiąc pracownik „pracuje na” |
70%
|
||
Koszt pracownika przez pierwsze 3 miesiące jego pracy |
12000
|
PLN | |
Wydajność nowego pracownika przez pierwsze 3 miesiące w obecnym procesie |
5600
|
PLN | |
EFEKTYWNOŚĆ | |||
Onboarding 2.0 | PROSZĘ WYBRAĆ SZACOWANĄ WARTOŚĆ: | ||
Wzrost wydajności dzięki udoskonalonemu procesowi wdrożenia pracownika |
20%
|
||
Wydajność wdrażanego pracownika przez pierwsze 3 miesiące jego pracy w nowym procesie |
8000
|
PLN | |
Efekt finansowy wyższej wydajności przez pierwsze 3 miesiące wdrożenia, czyli ile daje Twojej Firmie oszczędności wzrost efektektywności onboardingu |
2400
|
PLN na jednego pracownika | |
Liczba osób zatrudnianych na to stanowisko |
20
|
miesięcznie | |
Efekt roczny podwyższonej wydajności wszystkich pracowników |
2880000
|
PLN rocznie | |
SZKODOWOŚĆ | |||
PROSZĘ WYBRAĆ SZACOWANĄ WARTOŚĆ: | |||
Koszt szkód/reklamacji/błędów obecnie wdrażanych pracowników – przeciętnie na osobę na rok |
2000
|
PLN | |
Obniżenie wskaźnika popełnianych błędów dzięki nadzorowanemu procesowi wdrożenia |
20%
|
||
Wartość oszczędności |
20000
|
PLN rocznie | |
SPRZEDAŻ | |||
PROSZĘ WYBRAĆ SZACOWANĄ WARTOŚĆ: | |||
Koszt utraconych możliwości sprzedażowych obecnie wdrażanych pracowników – przeciętnie na osobę na rok |
5000
|
PLN | |
Podwyższenie skuteczności sprzedażowej o: |
20%
|
||
Zysk |
100000
|
PLN rocznie | |
ŁĄCZNY ZYSK Z INWESTYCJI W UDOSKONALENIE PROCESU ONBOARDINGU |
3000000
|
PLN |
Chcesz usprawnić swój onboarding – spotkajmy się na bezpłatnej konsultacji!