cars

Projekt Drive zdobywcą nagrody Learning Technologies Awards 2018 w Londynie.

WYZWANIA

Firma motoryzacyjna jest zawsze wyzwaniem. Jeden samochód ma około 30 000 podzespołów. Istnieją także różne modele samochodów i każdy z nich potrzebuje różnych części. Rynek jest podzielony też na różnych dostawców, co sprawia, że oferta części zamiennych jest bardzo bogata. Struktura firmy Klienta jest rozproszona, a więc przekazanie tak rozległej wiedzy, do dużej ilosci pracowników – w tak krótkim czasie było wyzwaniem. Właścicielem każdego oddziału jest prywatny przedsiębiorca (system franczyzowy). Musi widzieć sens, a także uzasadnienie biznesowe tego typu działania. Aby skutecznie odpowiedzieć na potrzeby 250 menedżerów i 2000 pracowników, stworzyliśmy Autostradę Rozwoju – Route 66.

PODJĘTE DZIAŁANIA

2000 doradców Klienta i handlowców InterCars. 2 lata intensywnego rozwoju oraz podróży po legendarnej Route 66. Gra kompetencyjna on-line, zgrywalizowana platforma, kontent edukacyjny – e-booki, testy, filmy, quizy, dedykowane ścieżki rozwoju, zapisy na szkolenia
on-line oraz szkolenia zgodne ze ścieżką wynikającą z gry. Wiedza twarda, którą współtworzyliśmy z Klientem. Jedna nagroda – Zwycięzca HR INNOVATOR 2016. Jeden partner doradczo – szkoleniowy – Westhill Consulting.

Route 66, jedna z najsłynniejszych dróg na świecie, ciągnie się od wschodniego do zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Na Route 66 czeka was roczna przygoda z nauką w klasie, edukacją mobilną i online.
Każdy sprzedawca powinien znać 1 000 000 produktów. Pewnie wyobrażacie sobie, jak złożone są współczesne samochody. Dodajmy do tego jeszcze procesy wewnętrzne, promocje i wydarzenia specjalne. Dlatego właśnie wdrożenie nowego pracownika trwa w przybliżeniu ponad rok. Wasza pensja zależy od wyników sprzedaży, a żeby realizować cele sprzedażowe, poza wiedzą na temat produktów musicie posiadać również odpowiednie umiejętności.

Program jest podzielony na osiem etapów – odpowiada to liczbie stanów, przez które biegnie Route 66. Zaczynamy od Illinois. W każdym stanie znajduje się miasto, po którym porusza się uczestnik.
Na początku projektu każdy gracz mógł zamówic sobie od nas fizyczną Amerykańską metalową tablicę rejestracyjną z numerem, logiem projektu oraz adresem strony internetowej. Miała ona na celu zachęcić do wzięcia udziału w projekcie i była nowatorską formą zaproszenia na naszą stronę internetową. Po zalogowaniu się uczestnicy otrzymali informacje na temat tego, jak stworzyć konto i dołączyć do programu grywalizacji.

„Wśród uczestników mamy mniej więcej 350 przedstawicieli handlowych. Około 200 nigdy nie sprzedało żadnego z naszych produktów. Teraz widzimy, że aż 33% z nich zaczęło sprzedawać nasze produkty i jest bardzo aktywne na platformie. Ukończyli wszystkie zadania. Jeżeli ktoś zapyta, czy takie projekty się opłacają, z całą pewnością odpowiem, że tak. Dzięki platformie grywalizacyjnej dostęp do wielu rodzajów statystyk aktywności jest bardzo prosty”.
Radosław Sujka, Menedżer ds. Szkoleń w Inter Cars S.A.

STATYSTYKI 

Share Button