Wyzwania i potrzeby w projekcie Innogy rozwój managerów
Projekt dedykowany jest dla nowych managerów i tych którzy tę rolę piastują od niedawna.
Celem szkoleń był przede wszystkim rozwój umiejętności i postaw liderskich, na poziomie fundamentu menedżerskiego. Są oczywiście powiązane z wytycznymi wynikającymi ze strategii i wartości Innogy Polska.
Przez cztery miesiące uczestnicy brali udział w trzech szkoleniach:
Realizacja projektu Innogy rozwój managerów
Priorytetem dla nas, było na pewno ułożenie takiego programu rozwojowego, w którym każde narzędzie menedżerskie będzie wynikało z potrzeb Innogy Polska.
W pierwszej kolejności przeprowadziliśmy Analizę sytuacji, aby dokładnie poznać potrzeby Klienta.
Następnie przeprowadziliśmy trzy merytoryczne szkolenia.
Pierwsze z nich, Ja jako Lider, zawierało m.in.:
- Rola Lidera
- Autorytet Lidera
- Komunikacja w roli Lidera
Kolejne, czyli Zarządzanie zespołem, zawierało m.in.:
- 5 dysfunkcji pracy zespołowej Patrica Lencioniego
- Analiza transakcyjna
I ostatnie, Zarządzanie zmianą:
- Fazy przechodzenia ludzi przez zmianę
- Komunikacja zmiany Cel-Obraz-Plan-Rola
- Model GOLD
Przygotowaliśmy uczestników do pełnienia roli managera oraz na nadchodzące zmiany.
Ze względu na intensywny rozwój, poznali również inne modele: Angażujący lider, Expose szefa, Komunikacja lidera z pracownikami, Asertywność lidera, Model Blancharda w zarządzaniu, Schody delegowania, Modele informacji zwrotnej, Efektywny zespół, Fazy przechodzenia przez zmianę, 7 przyczyn oporu przed zmianą.
Podsumowanie
Dzięki szkoleniom, w rezultacie uzyskaliśmy jednolity sposób zarządzania, jednocześnie uwzględniający na pewno znaczne różnice indywidualne.
Pracownicy Innogy stosują narzędzia menedżerskie dopasowane do kultury organizacyjnej
firmy. Zyskali również poczucie pewności, że są dobrze przygotowani do roli menedżerskiej.
Zrealizowaliśmy 2 edycje projektu – przed nami kolejna, już 3 edycja! Zawsze też miło czyta się takie referencje: