Szkolenia sprzedawców w banku case study UMIEJĘTNOŚCI I POSTAWY
Wyzwaniem dla osób zarządzających sprzedażą było utrzymanie Klienta. W procesie analizy zobaczyliśmy, że Klienci, którzy zrezygnowali z produktów, nie byli zachęcani, by jednak z bankiem zostać. Znamy to zjawisko z wielu branż: postawa “prokliencka” była rozumiana wprost jako “dostarczę klientowi to, o co pyta”. Szybko ustaliliśmy, że:
Celem całego projektu była zmiana NIE TYLKO umiejętności – standardy ale GŁÓWNIE postawę od obsługi do sprzedaży.
Jeden z najbardziej kompleksowych projektów naszej firmy obejmował szereg działań:
- badania Tajemniczy Klient,
- doradztwo,
- tworzenie i opiniowanie księgi Standardów
- wsparcie online przez gamifikację
- oraz dziesiątki dni szkoleniowych.
Spektakularny sukces naszego Klienta to wzrost w kategorii Pozyskanie i Utrzymanie Klienta (Ranking NEWSWEEK) o 15 miejsc – z 22. (ostatniego) na 7.
Szkolenia sprzedawców w banku – na czym polega nasza metodyka?
Bierzemy odpowiedzialność za efekty działań szkoleniowych. Dlatego wcześniej wdrażamy nasze produkty: standardy, najlepsze praktyki, poprzez szkolenia. Tak pracowaliśmy dla DEUTSCHE BANK.
Specjalizujemy się w sprzedaży doradczej a w obsłudze uczymy być proaktywnym i DZIĘKI TEMU sprzedawać. Grupa ponad 20 trenerów naszej firmy jest gotowa zrealizować projekty szkoleniowe każdej wielkości.
Zobacz Akademię Sprzedaży wspieraną gamifikacją
To nasz najbardziej kompleksowy program, który rozwijamy i wdrażamy dla banków, firm logistycznych, retail. W powyższym filmie Aneta Kozłowka, dyrektor biura projektów opowiada, jak wykorzystać platformę do trwałej zmiany UMIEJĘTNOŚCI I POSTAW. Na tym polega nasze podejście do obszaru szkolenia sprzedawców w banku
Dlatego, że gamifikacja jest najskuteczniejsza razem ze szkoleniami, więc:
Zobacz TUTAJ programy szkoleń skierowane dla sprzedawców.
Projekt w opinii uczestników:
Moje doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi klienta w obszarze finansów i bankowości rozpoczęło się od 2000 roku. Kontakt z z konsultantami Westhill rozpocząłem podczas procesu wdrażania Standardów Obsługi Klienta w Deutsche Bank. Byłem jednym z członków zespołu projektowego ze strony Banku.
Już na tym etapie współpracy czuliśmy pełen profesjonalizm dużą wiedzę i doświadczenie w zakresie podejmowanej tematyki.
Następnym etapem współpracy z konsultantami Westhill było uczestniczenie w zorganizowanej przez nich sesji Development Center, której celem było wyłonienie osób z predyspozycjami na trenera i coacha. Sesja trwała cały dzień i polegała na wykonywaniu różnych zadań i ćwiczeń, poprzez które byliśmy oceniani. Została ona zakończona testami psychologicznymi.Wyniki zostały podsumowane poprzez omówienie ich z każdym z osobna oraz przekazanie w formie indywidualnego raportu. Osoby które uzyskały odpowiednią ilość punktów uczestniczyły w trzydniowym szkoleniu z Doskonalenia Umiejętności Trenerskich i trzydniowym szkoleniu z Doskonalenia Umiejętności Coacha.
Obydwa te szkolenia prowadzili w bardzo aktywny sposób. Wszystkie teoretyczne stwierdzenia przekładali na praktykę poprzez ćwiczenia, czy też odgrywane scenki.
Tak jedno jak i drugie szkolenie zakończyło się egzaminem, który polegał na praktycznym sprawdzeniu nabytych przez nas umiejętności. W przypadku szkolenia dotyczącego umiejętności trenerskich zadaniem egzaminacyjnym było przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia na wybrany przez siebie temat przed nieznanym nam audytorium (osoby te były zaproszone przez prowadzących).
Co do egzaminu ze szkolenia umiejętności coacha prowadzący ponownie rzucili nas na głęboką wodę. Każdy z uczestników prowadził rozmowę coachingową z osobą, która była specjalnie dedykowana dla Niego.
Styl w jakim prowadzili szkolenia nie tylko pozwolił mi na zapoznanie się z nową wiedzą, ale również pokazał jasno jak używać jej w codziennej pracy, jak i życiu prywatnym.
Konsultanci i trenerzy którzy prowadzili szkolenia bardzo dynamicznie i w poukładany sposób.