Spis treści:
- Zaangażuj tutorów / opiekunów / szefów i wciągnij ich do gry!
- Gracz poleca gracza! Ale tylko ten zadowolony
- Wyzwania w gamifikacji
- W grupie siła, czyli interaktywne zadania
- Skuteczne uczenie się, czyli jakie?
- A na koniec to przećwicz!
- Podsumowując, liczymy zaangażowanie!
Grywalizacja jest jednym z trendów w e-learningu, który co roku jest oceniany jako jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych motorów budujących zaangażowanie. Dlaczego tak jest? Jakie mechanizmy i sposoby mamy, by jeszcze skuteczniej rozwijać ludzi w biznesie?
Świat gier ale i trendy LXP oraz microlearning dają olbrzymie źródło inspiracji. Niestety wciąż platformy e-learningowe kojarzą się użytkownikom jako kafelkowe narzędzia które wyświetlają obowiązkowe kursy. Zobaczmy, jakie przewagi daje platforma gamifikacyjna!
Zaangażuj tutorów / opiekunów / szefów i wciągnij ich do gry!
W niektórych procesach, jak onboarding, rola opiekuna / szefa jest niezwykle ważna. Może on, oprócz spotkań w świecie realnym, wspierać nowe osoby, a także „odbierać” ich pracę, gdyż wspólnie mają dostęp do checklisty działań wdrożeniowych.
Gracz poleca gracza! Ale tylko ten zadowolony
Bardzo ciekawym mechanizmem jest integracja popularnego badania NPS z mechanizmem rekomendacji. Działanie polega na tym, że w ustalonym momencie gry gracz jest zapraszany do misji specjalnej – badania NPS. Jeśli system zobaczy, że gracz ocenia wystarczająco wysoko, by być rekomenderem, zaprasza go do tego wyzwania! A czy Ty byś polecił taką rozwojową grę?
A skoro już o wyzwaniach mowa. Rzucam wyzwanie! Przyjmiesz wyzwanie?
W grywalizacji wiele robimy, by zmieniać zachowania na pożądane. Czasami sama wiedza nie wystarczy, lecz warto przedstawić graczowi challenge. Przykładowo po microlearningowych zadaniach dotyczących bezpieczeństwa gracz jest zaproszony do wyzwania dotyczącego konkretnych działań (usunięcie spamu). Sam określa, ile ich zrobi – a następnie system pyta – no i jak Ci poszło?
W grupie siła, czyli interaktywne zadania social learning
Masz pomysł? Podziel się z innymi! Wgraj zdjęcie, nagraj film! Opisz swoją innowację, daj ją pod ocenę innych graczy. To mechanizmy, które budują społeczność osób uczących się. Innym przykładem implementacji tego zadania jest wyzwanie: wgraj zdjęcie pokazujące wybraną technikę, którą się nauczyłeś / aś i którą już stosujesz! Oczywiście administrator ma pełne możliwości zarządzania takimi zadaniami w panelu administratora. Może np. użyć takiego zadania do zbierania innowacji, lecz nie wyświetlać ich pozostałym graczom.
Skuteczne uczenie się, czyli jakie?
Jak mi idzie? Czy uczę się skutecznie, a nie tylko „przeklikuję” kolejne ekrany slajdów? To pytanie o efektywność uczenia się w grywalizacji. Rozwiązaniem jest algorytm adaptive learning który analizuje postępy w wiedzy oraz w pewności siebie. W grach gracz otrzymuje bardzo dużo statystyk na temat swoich postępów. Dlatego w zgrywalizowanej platformie e-learningowej robimy tak samo!
A na koniec to przećwicz!
Jedno z najciekawszych i najbardziej atrakcyjnych zadań – symulacje gałęziowe. W platformie GAMEHILL możesz samodzielnie budować takie symulacje, wybierając bohaterów, z którymi gracz rozmawia, a następnie tworzyć całe scenariusze. System inteligentnie liczy punktację i postęp gracza w takich symulacjach. Oczywiście mamy też testy, egzaminy, quizy, puzzle, ankiety, ale to mają wszystkie platformy, więc nawet o tym nie piszemy!
Podsumowując, liczymy zaangażowanie!
Chcemy, by zarówno na zaangażowanie na start (ile osób dołączy do gry) jak i utrzymanie zaangażowania (ile osób zrealizuje minimum 70% przypisanych do niego misji rozwojowych, było minimum 50%. Takie efekty osiągamy w naszych wdrożeniach i wiemy, że jest to o jedno zero wiecej, niż w porównywalnych, dobrowolnych kursach e-learning. A to jest dużo, czyż nie? Zapraszamy także Ciebie, porozmawiaj z nami o sposobach zaangażowania ludzi do rozwoju online!
Najczęstsze pytanie
Jakie są zalety gamifikacji nad tradycyjnymi platformami e-learningowymi
Gamifikacja to metoda nauki poprzez angażujące mechanizmy ze świata gier. Stosuje takie mechanizmy, które są trudne lub niemożliwe w tradycyjnych platformach e-learning 1.0 i e-learning 2.0. Zaletami gamifikacji nad tradycyjnymi platformami e-learningowymi są m.in. większa motywacja uczestników do uczenia się, zwiększenie zaangażowania oraz zwiększenie efektywności nauki poprzez interaktywność i microlearning.