Spis treści:
- Weź udział w przygodzie! Interface ze świata gier
- Fabuła „szyta na miarę” pomaga w realizacji potrzeb projektu
- Nagrody – kafeteria do wyboru, zintegrowana z wirtualną walutą
- Liczy się tylko wytrwałość!
- AI inteligentnie dopiera powtórki
- Wpisz hasło, by dalej grać i rozwijać się!
- Gra na czas, czyli zadania czasowe
- Platforma gamifikacyjna LXP to kolejna generacja e-learningu
Świat grywalizacji daje olbrzymie możliwości do budowania zaangażowania do rozwoju. Czy tradycyjne platformy e-learningowe je wykorzystują, czy raczej wciąż koncentrują się na dostarczaniu kursów do konkretnych grup pracowników?
W tym artykule przedstawimy Ci 7 mechanizmów ze świata gier, które powinna posiadać każda gamifikacyjna platforma e-learningowa!
Weź udział w przygodzie! Interface ze świata gier
Zamiast opatrzonych kafelków widzisz mapę gry. Każdy jej element, czy to kontynent w fabule podróżniczej, czy to wyspy na oceanie, planety lub budynki miasta – to misje, do których zaprasza Cię przewodniczka.
Fabuła “szyta na miarę” pomaga w realizacji potrzeb projektu
Zobacz mapę główną fabuły zorientowanej na zrównoważone i odpowiedzialne gospodarowanie energią / Sustainable – Green IT. Idealna fabuła gamifikacji, która będzie pasować, to sadzenie drzew, czyż nie?
Nagrody – kafeteria do wyboru, zintegrowana z wirtualną walutą
Kupujesz prawdziwe rzeczy, ale tylko takie, które naprawdę są związane z sensem tego projektu. Jeśli celem jest rozwój – nagrodami będą książki, coachingi, badania własnych silnych stron. Jeśli projekt dotyczy grywalizacji bezpieczeństwa – idealnymi nagrodami – pamiątkami będą kaski rowerowe. To wymaga odrobinę kreatywności, lecz daje świetne efekty!
Liczy się tylko wytrwałość!
Badania efektywności uczenia się są jednoznaczne: liczy się wytrwałość, utrzymywanie regularności w przyswajaniu wiedzy. Dlatego warto za to nagradzać, czyli wzmacniać w gamifikacji właśnie regularne odwiedzanie platformy. Ten mechanizm to STREAK, zobacz, jak wygląda:
AI inteligentnie dopiera powtórki
Gamifikacja zintegrowana z adaptive learning daje niesamowite możliwości: system analizuje postęp gracza, następnie tylko dla niego, w sposób unikalny dedykuje mu konkretne tematy do powtórzenia. Algorytm sprawdza nie tylko wyniki wiedzy, ale także poziom pewności siebie przy udzielaniu odpowiedzi!
Wpisz hasło, by dalej grać i rozwijać się!
W świecie gier ten mechanizm jest świetnie znany i bardzo angażujący. Gracz zbiera kody do sejfu w każdej misji, by na końcu ten sejf OTWORZYĆ! Dokładnie ten mechanizm jest zastosowany w gamifikacji GAMEHILL.
Gra na czas, czyli zadania czasowe
Są dostępne na przykład tylko rano, dla pierwszego gracza. Nazywamy ich protipami lub cytatami dnia. Co jest ich tematem? To, co jest ważne z punktu widzenia biznesowego projektu. Jeśli rozwijamy liderów, są to cytaty dotyczące przywództwa. Jeśli uczymy się technicznych aspektów pracy z programami firmowymi – ciekawostki dotyczące skrótów klawiaturowych / pracy w programie pocztowym lub: jak uniknąć zagrożeń w cyberprzestrzeni.
Podsumowanie: platforma gamifikacyjna LXP to kolejna generacja e-learningu
Projektowanie takich rozwiązań daje olbrzymią przewagę nad tradycyjnymi rozwiązaniami, które nakierowane są na zarządzanie treścią i obowiązkowymi kursami SCORM dla pracowników.
Budować niebanalne doświadczenie w czasie uczenia się – to jest cel platformy LXP – tutaj przeczytasz o niej więcej. To takie doświadczenie w rozwoju, które doceniają użytkownicy, gdyż platforma gamifikacyjna jest projektowana myślą o nich!