JAKIE SĄ CELE I WYZWANIA PROJEKTU?
Master Mechanik to spójna, zgrywalizowana forma rozwojowa dla mechaników i właścicieli w zrzeszonych warsztatach INTER CARS.
Finalista konkursu EB Stars w kategorii Najlepsze Działania DIGITAL. Nasz pierwszy projekt Employer Brandingowy i od razu sukces, który był tak duży, że zrobiliśmy dwie edycje programu! Działania w pełni zgrywalizowane poprzez stronę www.mastermechanik.pl. Westhill partnerem koncepcji, grywalizacji i komunikacji oraz wsparcia w kontakcie z kilkuset użytkownikami tego dynamicznego, 4-miesięcznego projektu.
WYZWANIA MASTER MECHANIK GRYWALIZACJA
INTER CARS jest liderem w branży sprzedaży części samochodowych. Naszemu Klientowi oczywiście zależy, aby budować swój wizerunek jako firmy eksperckiej, dzielącej się wiedzą i przede wszystkim zaangażowanej w rozwój rynku usług warsztatów niezależnych w Polsce.
Rozwijają mechaników, a co za tym idzie, podnoszą efektywność warsztatów i oczywiście promując przy tym markę Inter Cars. Aby o to zadbać i skutecznie dotrzeć do dużej grupy warsztatów, stworzyliśmy razem projekt MASTER MECHANIK.
Każdy właściciel warsztatu chce zwiększyć swoje obroty i marzy o tym, aby Klienci wracali właśnie do niego. Jak to osiągnąć? Przede wszystkim istotna jest bardzo duża wiedza ekspercka mechaników, którzy są zatrudnieni w warsztacie i bezpośrednio obsługują Klientów. Tylko jak szybko zwiększyć wiedzę pracowników oraz zmotywować ich do nauki?
ROZWIĄZANIE
Rozwiązaniem okazała się fabularna gra kompetencyjna Master Mechanik w klimacie legendarnej Drogi 66. Podróż od wschodu na zachód czerwonym mustangiem to rozpoznawalny motyw dla każdego faceta – i nie tylko! Do wzięcia udziału w tym projekcie zaprosiliśmy współpracujące warsztaty. Inter Cars to firma, która rozwija pracowników, wspiera zrzeszone warsztaty i dzieli się wiedzą. Ze względu na to, objęliśmy tym projektem ponad 1000 warsztatów oraz około 700 mechaników, zwiększając ich efektywność.
GRYWALIZACJA
Master Mechanik podaje w bardzo atrakcyjny sposób treści edukacyjne. Wszystkie działania są realizowane on-line na platformie. Dzięki funkcjom grywalizacyjnym: pasek postępu, licznik społecznościowy, fabuła grywalizacyjna – nauka bezwzględnie wciąga uczestnika. Dzięki grywalizacji utrzymaliśmy aktywność i uwagę przyszłych Master Mechaników przez wiele tygodni i miesięcy.
CO SIĘ DZIAŁO PO KOLEI?
W każdym stanie mechanik znajdował 4 budynki, do których „wchodził” – każdy z nich odkrywał porcje wiedzy oraz inspiracji. Każde zadanie to szansa na punkty – mile wiedzy. A dodatkowe punkty to wyższa pozycja w rankingu i szansa na tytuł MASTER MECHANIKA. W niektórych budynkach był też ukryty test, na podstawie którego dokonywana była ocena kompetencji mechanika. Każda z odpowiedzi, której udzielali w grze, miała znaczenie. Im więcej prawidłowych odpowiedzi podał mechanik, tym wyżej był w rankingu! Im więcej e-booków przeczytał, tym jeszcze bardziej angażował się w grę i tym więcej zdobywał mil wiedzy.
UCZESTNICY MASTER MECHANIK GRYWALIZACJA
Jak dotarliśmy do tak dużej i rozproszonej grupy ludzi? Każdy z właścicieli warsztatów informował swoich pracowników (mechaników) o projekcie i nowej szansie na szybkie i skuteczne pozyskanie wiedzy technicznej. Dlatego, do grupy docelowej stosowaliśmy komunikację prasową, filmy animowane, plakaty i ulotki. Celem było, by mechanicy zalogowali się na platformę i odwiedzili pierwszy stan – Illinois, rozpoczynając tym samym proces oceny kompetencji i jednocześnie akceptując rolę doradczą i współtworzenie sukcesu warsztatu przez Inter Cars.
MOTYW
Szukaliśmy czytelnego motywu, spójnego z branżą Klienta i przedstawiającego wartości Klienta – przedsiębiorczość, współpracę i zaangażowanie. Tym motywem została oczywiście legendarna Droga 66, biegnąca w USA ze wschodu na zachód. Droga, którą przed wiekiem przemierzali pionierzy i poszukiwacze przygód. Która i dziś jest jedną z atrakcji każdego z 8 stanów, przez które biegnie. Tak oto legendarna Droga 66 wraz z czerwonym mustangiem stała się graficznie i koncepcyjnie nicią przewodnią, wokół której zbudowaliśmy cały przekaz. Jest to także symbol świetnie pasujący do branży i motywu przewodniego Programu Master Mechanik.
DIAGNOZA KOMPETENCJI
Kolejnym z ważnych elementów komunikacyjnych było przede wszystkim wykorzystanie portali społecznościowych, prasy, telewizji mediów internetowych i potencjału Doradców Handlowych Inter Cars, w celu przekazania kluczowej informacji z punktu widzenia Właściciela warsztatu. Ta gra, zabawa była de facto diagnozą kompetencji mechaników warsztatu! Inter Cars daje taka diagnozę kompetencji za darmo, jako lider rynku i jedyna firma rzeczywiście zaangażowana w rozwój niezależnych warsztatów w Polsce. Kreuje to także postrzeganie Przedstawiciela Inter Cars jako Doradcy – nowa komunikacja i przewaga rynkowa.
Odpowiedź na poziomie ponad 1000 warsztatów zgłoszonych do Master Mechanik świadczyła o tym, że taka formuła została bardzo dobrze przyjęta.
Rynek warsztatów samochodowych od wielu lat funkcjonuje w warunkach rywalizacji pomiędzy warsztatami niezależnymi, a warsztatami ASO. Podstawą jest różnicowanie jakości usług, oparte zarówno o rzekome, jak i często faktyczne różnice kompetencyjne.
Właściciele warsztatów niezależnych doskonale zdają sobie z tego srawę. Jednocześnie nie istnieje kompleksowa usługa pozwalająca na ocenę kompetencji i poprawę jakości i zakresu napraw.
Inter Cars budując swoją pozycję, markę i przewagę rynkową jako jeden z elementów komunikuje wsparcie w funkcjonowaniu warsztatu naszego Klienta i buduje wizerunek Doradcy Biznesowego.
CEL
Celem Projektu było zbudowanie wizerunku Inter Cars jako firmy, która wspiera funkcjonowanie niezależnych warsztatów samochodowych, a poprzez Program Master Mechanik jednocześnie pozwala na ocenę kompetencji, zaplanowanie rozwoju, jednocześnie w wyjątkowy, dopasowany do oczekiwań sposób podaje przygotowaną, rzetelną wiedzę techniczną potrzebną do rozwoju warsztatu.
Przekaz informacji – Wspieramy rozwój warsztatu, nasi Przedstawiciele stają się Doradcami Biznesowym i wspólnie troszczymy się o rozwój naszych Klientów.
WYNIKI MASTER MECHANIK GRYWALIZACJA
– do programu zgłoszono łącznie ponad 1000 warsztatów samochodowych z całej Polski
– Od 16 lipca 2017 Uczestnicy w bardzo rozproszonej strukturze grali, konkurując wzajemnie wiedzą i aktywnością i pracują nad poprawą wiedzy technicznej
– po 2 tygodniach od uruchomienia grupa mechaników zrealizowała ponad 5900 zadań on-line (filmy, e-booki, testy)
– Marka Inter Cars zaczyna być coraz lepiej kojarzona z partnerstwem w rozwoju warsztatu