Jak zachęcić pracowników do powrotu do biura? Jak wybrać wspólnie z nimi optymalny dla obu stron model pracy? Jak zapoznać ich ze strukturą nowego biura?
Zespół projektowy odpowiedzialnego za ten projekt chciał przeprowadzić dużą część pracowników centrali przez ważna zmianę. To nowy sposób pracy: z dotychczasowych kilku lokalizacji przeprowadzamy się do jednego, nowoczesnego biura!
Ważne było dla nich przybliżyć pracownikom zasady funkcjonowania w nowej, bardzo nowoczesnej i komfortowej siedzibie. Jednocześnie okoliczności zewnętrzne: lockdown sprawiły, że doszedł nowy cel. Jak zakomunikować w sposób uczestniczący nową kulturę organizacyjną i nową kulturę współpracy wynikającą z modelu pracy hybrydowej?
Te ciekawe wyzwania mBank zrealizował dzięki gamifikacji rozwojowej. Projekt Wieża mBank łączy grę osadzoną w realnych “wnętrzach” nowej siedziby firmy z nowoczesnym e-learningiem.
Zastosowaliśmy innowacyjne rozwiązanie: platformę gamifikacyjną LXP z dedykowaną fabułą: realnymi zdjęciami Wieży mBank – nowoczesnego biurowca w Warszawie. Projekt był realizowany zanim pracownicy jeszcze mogli realnie „iść do pracy” do nowego budynku. To na tych zdjęciach zbudowaliśmy całą fabułę platformy.
Pracownicy pracowali w formie zdalnej oraz rozproszonej – gamifikacja okazała się najlepszym sposobem, by pozyskać ich uwagę.
Dodatkowo podróż od parteru do najwyższego piętra to mnóstwo przekazanej graczom wiedzy podzielonej na kategorie / kompetencje:
- zdalnie, czyli jak? Efektywność w pracy zdalnej
- co daje nowe biuro? Co ma “w środku”, jakie niesie nowe możliwości?
- zasady pracy hybrydowej
- efektywne spotkania
- struktura nowego biura, co gdzie jest – zobacz, zanim przyjedziesz!
Rodzaje microlearningowych materiałów szkoleniowych:
Kontent do projektu to były “szyte na miarę” materiały. Zostały wykonane przez specjalistów od e-learningu firmy Gamehill.
Gracze podczas swojej podróży otrzymali porcje wiedzy podane w formie:
- 6 infografik
- 12 e-booków
- 8 testów wiedzy
- 1 quiz „dopasuj karty”
- 7 filmów eksperckich
- 4 zadań interaktywnych typu „wpisz tekst / dodaj swoją opinię”
- 2 zadań interaktywnych typu „wgraj zdjęcie” pokazujące np. sposób, w jaki pracujesz zdalnie (te zadania były wspierane funkcjami z Social Media, typu lajkowanie / komentowanie)
- 2 zadań „link zewnętrzny”, kierujący do zasobów zintegrowanych z platformą
Ciekawostką były zadania interakcyjne: wpisz swój własny pomysł! Dzięki temu zebraliśmy setki konkursowych, generowanych w społecznościowy sposób pomysłów i idei.
Gra gamifikacja została świetnie odebrana przez pracowników mBank
Każde zadanie, podobnie jak wszystkie 6 misji – kompetencji pracy hybrydowej – były oceniane przez graczy: